wokita

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 4 augusti 2013 21:13

Hej mina vänner, allt bra?

Själv är jag halv okej. HAft tillbaka yrseln nu igen. Så segt o drygt. Har inte varit så pang på, men en dåsighet i huvudet. Inte så jag behövt sätta mig på golvet eller så, men så man får tänka på vissa rörelser. 

Bad Isabell gå in på apoteket igår och köpa nya B12 och det gjorde hon så jag fick dom idag så nu kommer jag nog ta dom i alla fall tills denna burken är slut. 


Trots yrseln bestämmde jag mig idag för att jogga vår nya  1 kms runda som vi har börjat med. Jag är övertygad om att min kropp kommer må mycket bättre om jag blir lite mer vältränad. Rundan gick enklare idag, och Jarra hade faktiskt ännu mer drag idag, trots värmen. Berra o Sonic sprang före oss igen som en retning för framåt tänket. 

Efter mådde jag dock inte så super då det slog till i skallen på mig, men jag sprang nästan hela rundan, och när jag går så gör jag det i rask takt (Så klart när man har 25 kgs malle som ligger på i linan ;) ) 


Tog dock inga bilder då jag som sagt inte var så pigg. :) 


Idag morse skrev jag och bad om tips för Jarras långsamma läggande. 

De tipsade om det jag jag redan kört, och att jag skulle gå tillbaka. Jag gav det en chans och försökte. Men det slutade bara i frustration. Det kan nog vara som så att om jag skall gå tillbaka och träna de metoder jag redan kört så behöver jag nog en instruktör eller liknande som håller koll på mig och talar om för mig hur jag skall göra för jag är för osäker. 


Jarra lägger sig som hon är inlärd., dvs sakta, när hon har gjort det 10 gånger och jag inte belönat så blir upplevelsen inte posetiv, och jag vill inte arbeta med att göra henne osäker. 


Därför har jag ägnat dagen åt att fundera på hur jag kan göra detta på ett nytt sätt.. 

Jag testade sedan mina funderingar på det, och hon verkar köpa det faktiskt. Ska ge det ett par dagar till och se. 

Det jag gör är delar av stadgeträningen i agilityn. 

Jag brukar sätta Jarra, gå iväg , hålla upp en tross och säga okej och hon får flyga efter den och mig. Detta tycker hon är skitroligt. 

Nu gör jag lite annorlunda, Jag sätter henne, går iväg, håller trossen så hon inte kan gripa den, säger okej, 1-2 meter innan säger jag ligg o sänker handen.. 


Vad tror ni om denna taktiken? 


Här är en liten film, ni får ha i åtanke att detta är första gången vi provar:)




Har även fått bilderna som Ericas kompis tog på träningstävlingen på EBK i torsdags så tänkte visa er det. Fotograf är  Lisa Stjernström som har bloggen : http://redcanine.weebly.com/  

 

 

Linförigheten:

           

 

Tycker inte det är ett rätt i denna bilden , men man måste ju visa alla sidor av träningen ;)

   

 

Tar sats mot klass 2s Rutan

   

Hopp

 

Sitt(a snett)

 

Hopp. 

     

 

Hopp

 

 

Apport (full koll på att det står nån med kamera där )

 

Och flistugg:)

 

 

Metallen. 

   

 

Fjärren

   

 

Stegförflyttningar (2 steg bakåt) 

 

 

 

Det var allt för mig denna gången. Ha det fint mina vänner. :) 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tidigare månad - Senare månad

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards