wokita

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2012 21:49

hallå hallå. idag tänkte jag att jag skippar bilderna. är så segt o lägga in dom på denna sida då man bara kan lägga in 50 i taget o jag älskar du lägga in bilder så ja, den långa väntetiden gör att jag inte pallar skriva sen:P 

ihelgen har vi tävlat i oskarshamn. disk på varje bana. sonic har lite mer fart nu än för ett tag sen, men säcken är fortfarande mer äcklig än nånting annat. jag har medvetet diskat mig för att det ska bli posetivt för honom. nu har vi tävlingsuppehåll fram tills emmabodas tävling i september. sen får vi se där efter hur jag känner och hur träningen har gått. 

har fått en hel del tips från snälla hundträningstävlings bekanta som jag ska dra nytta av. Vi ska övervinna den där förbaskade säcken! :P Drivet är nånting jag också kommer satsa mer på. min lilla herre har och gör alltid det som passar honom. vill lilleman ta sakta slalom, då tar lilleman sakta slalom. nu denna helg påverkade förvisso värmen en hel del. men en minut av hans dag tycker man ju att han kunde avvara för mattes skull. hm. kort och gott.lilleman ska komma upp mer i stress och driv. 


mina planer nu till hösten för lilleman är:

Tävlingslydnadskurs fortsättning med sambon

Viltspåret fredagar

stadga på agility hinder. 

godkänt hundborgar test

Och det räcker för honom. Han är en hund som behöver vila dagar innan tävling för att han ska vara "på". och även så i träning och humör. viltspåret påverkar inte så mycket då det är en helt annnan slags kategori för honom. Dock kommer jag inte köra innan tävling. om vi nu anmäler oss på några.


Jarra kör fortfarande mångt och mycket.Just nu är hon i löp = döv. vi har varit på en kantarellsöks kurs "för skojs skull" tänkte jag. hon har aldrig någonsin varit så trött i hela sitt liv som under dessa 4a dagar. det avr väl en helt okej kurs.instruktören var bra o så, men det var inte så mycket "tränande hundfolk" om man säger med. så det drog ner det hela då vissa tog in infon i högra örat o sen direkt ut med det i vänstra. var mycket unghundar där.  jarra kom överrens med nästan alla förutom en skäggig hund. honär känslig mot osäkra hundar vilket denna var, då den började morra åt henne, vilket gjorde att hon inte glömde det.  men kursen som så är jag nöjd med :)


jag har ju även börjat köra jarra i agilityn lite. hon är inte införstådd med slalom eller gunga,resten behöver hon mer rutin på. en hel bana fixar hon inte, men enstaka hinder. typ ett par på rad. 


mina planer för jarra under hösten är:

off utställning ronneby 11 aug

Sökkurs med start 12 aug

mh 19 aug i alvesta

utställning tingsryd 25 aug

tävlingslydnad förtsättningskurs 28 aug

godkänt hundborgar test

påbörjad ipoträning

hd ed röntgen


mina egna planer för hösten är:

måndagar valpkurs

tisdagar tävlingslydnad med jarra

onsdagar hjälpinstruktör i agilityn

torsdagar har jag hemliga planer med jarra alt. öppna träningen på ebk

fredagar viltspår sonic o jarra

lördagar fritt

söndagar sök.


så nu vet ni lite hur det ligger till. 


ha det bra tudeloo :)

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards