wokita

Alla inlägg under maj 2011

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 30 maj 2011 09:20

Igår var det trevligt. Sonic överaskade med 2 morsdagspresenter! hihi. Var och åt hos mormor, bea med potatis o kycklingfile typ. 

Var som vanligt vansinnig på dom där jävla föseningarna från sj. 25 min denna gångne. Drygt. -_-


Idag ska jag till emmaboda och hjälpa pappa lite. Trevligt. 


Jobbar sen tisdag och onsdag. Kul :)nana. 


Annars är det nog inte mkt. Missade tyvärr bb igår. Men hörde att chrille åkte ut :( Tråkigt. 

Men simon ska ju vinna så ;)


Får se om man hinner köra nåt slalom idag också. 


Jakten på vovve åt issa o johnny fortsätter. Ska nog leta lite nu :)



ha det fint!

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 29 maj 2011 09:24

Tjo. La mig halv 12 igår så är rätt utvilad nu heh. Vaknade upp när berra kom från krogen. tror jag var rätt sur^^


Igår jobbade jag en stund, sen va berras kompis daniel här och dom såg väl lite fotboll.

Tråkigt tycker jag. Sen hände inte mkt mer.


Idag ska ja jobba en stund. Sen iväg till nybro och fira morsdag :)

Tror sanna skulle med till måmå med. Får inte glömma ringa henne sen. 


Sonic hade inte gjort frukost till mig idag i sängen och berra ligger bakfull i sängen. Hih. kan han ha^^


men får väl ta och uppdatera sen kanske. Om jag orkar ;) 


Ha en bra dag typ :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 28 maj 2011 08:28

har vart vaken sen halv 6 cirka. Det är inte okej.  Vaknat tidigt varenda da denna veckan. Givetvis har jag dock somnat om ;) Idag ska jag jobba vid elva. Borde kanske börja borsta håret redan nu känns det som. Hmmm. 


Funderar på att dra te stallet efter men får se. :) Länge sen evita och jag tränade nu. 


Igår var saNNA i staun. Så vi gick en runda och kollade lite i affärer och jag köpte en ny låda till sonics leksaker. Perfa. 

Sen fickade vi på 3gs och berra och sofia kom :)

Jag åt bakad potatis, men det är väl lite av min grej.. berra åt med det men verkar inte uppskatta det lika mycket som jag^^

Sen gick vi till donken för dom va hungriga^^


Var även på arbetsförmedlingen och försäkringskassan och lämnade in papper så jag får pengar :)

Nu ska vi komma igår att jag ska lämna in dom den 11 i fortsättningen. Jag har ju vart lite asdålig med det ;)


Sonic nanar med pappa i sängen just nu. Lökar. 


Nehepp, får väl ta och fixa sig iordning. Ha det bra !

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 27 maj 2011 11:11

Igår var jag på kalas hos min farbror som fyllde år. 

Måste erkänna att jag börjat gillar smörgåstårta. Vilket jag inte gjort innan jag fyllde 22 ;). Det är bara att lura hjärnan att det inte sån där fisk i det. heh.

Efter rätten var god också, kladdkaka, glass, grädde, hallon och lite :).


Sen åkte jag hem med linn för hon skulle in och hämta robban som varit ute med jobbet. Tackar för sjussen och hoppas saker och ting löser sig :)


Stal även ett trasigt grimskaft av pappa och karin och gjorde om till drag leksak. Sonic verkade gilla det starkt. Gjorde lite knutar på den också. 


Mitt humör vandrar upp och ner ovanligt fort just nu, Det beter sig illa. Kanske det är för att jag inte har saker o göra var dag. Hm vet inte. 

Stress ligger i bakhuvet hela tin och jag venne varför. 


Menmen. Idag har jag tänkt hinna till arbetsförmedlingen och få papper påskrivna. Ska nog köpa brunkräm med. 


Nån kompis till berra är nere så tror han kanske kommer leka med han ikväll men vet inte. :) 


I helgen jobbar jag. Det är bra :) Vill jobba så mycket som möjligt. :)


Har hittat en låt som gör mig lite glad så ska lägga in den sen tänkte ja. 


Ha det fint kanske uppdaterar sen. :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 26 maj 2011 10:58

Igår gjorde jag inte mycket. Lärde mig lite om foder vilket är väldigt intressant och nyttigt. Men tror det är väldigt svårt om man ska vara helt insatt med alla olika tillbehör i osv. 

Var enklare på gymnasiet när det bara var foder till kor/häst o gris^^ Fast visst. Torrsubstanser o sånt kan jag nog inte där heller längre hmm. 

När jag kom hem efter jobbet tvingade jag berra äta majskolvar med smör med mig^^. 

Han verkar uppenbarligen inte tycka det är lika fantastiskt som jag gör. Hmm. 


Sen tränade jag sonic lite på slalom mellan benen inne. Snart fattar nog han vad emme håller på med också^^ hihi. Dock kommer det inte vara färdigt den 10onde när slutprovet är menmen^^


Berras tv är konstig. Eller rättare sagt mottagningen. Bilden likssom försvinner ibland och det blir myrornas krig typ.


Efterssom det är lite gnäll om att jag bara skriver hund ska jag väl försöka skriva lite mer om vad jag gör om dagarna typ. Förutom jobbet då jag tycker det är opassande. ( Fast det är jättekul!! ) :)



Andra tankar jag har varje *jävla* gång jag åker 7an,1ans eller 6ans buss är varför i helvete dom där satans indierna sitter och stirrar på min hund? Det är inte okej. Även om sonic inte bryr sig oftast så reagerar jag på det. Det är ofärskämt. 

Och dom jävlarna som bara sticker ner handen o ska klappa. Det är inte okej! Man klappar inte en främmande hund. Mhm. ^^


Idag blir det nog lugnt. Tänkte tvinga berra o äta bolognese pizza med mig idag. Bara för att det är gott :)


Söndag talas det om att fira morsdag hos sonics gammelmåmå. Ska börja vid fyra men jag kommer lite senare. Köpte den där jag skrev att jag tänkte köpa till mamma. Tror hon kommer bli jätte glad :) Tur jag börjat jobba lite där jag jobbar annars hade jag aldrig fått den perfekta iden^^. 

Issa får förmodligen samma sak när hon fyller år i augusti. hih. är jag tråkig?



nehepp den lille vill ha attensiooooon nu. Så ska och ta o gå en runda och hitta mat till emme? Hmm. hihi. 



Ha det bra :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 24 maj 2011 10:22

Helgen o allt har vart bra. 

Var i nybro på rallylydnad när ulla fick sin examen som instruktör. Det var roligt och jag bad henne hålla en kurs för mig i sommar vilket hon verkade sugen på med så :D

Dock vill jag ändå hålla kvar mitt mål med lydnadstävling till hösten. Fast det beror iofs på när vi kör igång blabla. 


Idag har jag iaf tänkte försöka lära lilleman slalom mellan benen. Tänkte ha komandot sicksack så han inte misstolkar på agillity planen sen ;)


Idag ska vi också klippa klorna. Kuuuul kul^^. 


Idag är det heller ingen grundkurs utan den flyttas. Dock blir det vetrinär kväll ute i linnefors på torsdag. Man får även vaccinera hundarna något billigare då. :). Plus att det givetvis är massa nyttig info!. 


Har nu kommit fram till att jag ska ge mamma en furminator (stavning:P)? Till Sfluffe i morsdags present. (Min långhåriga katt som emigrerade tillbaka till de smålänska skogarna och flyttade in hos mamma)

Menmen. 


Annars är det lugnt. I helgen är det karneval i emmaboda. Ebk ska va med o gå. Får se om man har möjlighet o ta sig dit också. 



Men vi hörs :) Tjing

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 18 maj 2011 08:24

Det har väl inte hänt så mycket. Minns inte vad jag skrev sist heh. 

Förra veckan va det fullt upp, denna är lugnare. 

Igår jobbade jag, idag jobbar jag imon ledigt men matilda är i staun så ska nog kanske leka med henne. 

Fredag blir lugn sen rallylydnaD hela helgen i nybban. 


Sonic va kanon duktig i fredags, gjorde alla komandona perfa :D Fin lillvovve. 

MEN GUD VA SUGEN JAG ÄR PÅ EN MALLEVALP!! hihi



Jag har glömt min mob i matildas bil med så är utan hele dan idag verkar de som.  Jobbigt. Man blir ju handikapt. 


Hm annars va nog förra veckan inte mkt. Kurser o träning och 25års fest på lördan. Japp.


Vissa dagar önskar jag att man inte hade något bagage bakom sig. Dumma tankar dyker upp fast dom ska va borta och jag gillar det inte alls. Nån som har en aning av hur man får bort dom? Förmodligen inte för det är aldrig nån som komenterar^^ 

Men vill inte radera bloggen än för vill anonym ska kunna läsa när han får tillgång till internet igen. 


Nehepp gå o köpa redbull kaaanske... hih.


Hejdå!

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards