wokita

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Nu är vi igång igen :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 28 juni 2013 21:34

HEj alla hoppas allt är bra!

Själv är jag lite trött, varit många långa dagar denna veckan.  Men så är livet ibland :) 



I måndags var det kurs för susanne, tycker träningen gick bra. Vi fokucerar mkt på stopphand och blindbyten. 

Även om Jarra är grymt signalkänslig märker man inte det när matte står i vägen.... Dvs jag hade kunnat vara en betongklump o hon hade ändå försökt plöja mig om jag råkar störa hennes linjer.. 


Här kommer en liten liten film på träningen, Slalom hade hon satt taskigt också.. Och med solen i ögona, inte lätt  inte :) 




Både Ulla och jag är väldigt nöjda med kursen, och vi tänker nog fortsätta till hösten :) (om det inte krockar med min grundkurs :/ ) 


I Tisdags var Ulla och jag o tränade i Linnefors, på banan vi kört hos Susanne dagen innan, Banan blev dock inte riktigt så bra som susannes, tror vi hade konstiga avstånd . Men ullas läva var blindbyten och min Jakkosvängar och stopphand så den funkade ändå. Tycker Ulla börjar arta sig riktigt bra.  Här kommer film på henne och kito från i måndags :



Sonic fick även han köra på banan och det gick relativt bra. Sonic kan ju inte grunderna lika bra som Jarra, och det är något vi tränar, små saker som, "ut" , stolpning, bakombyten, hindersug osv. Även stressen jobbar vi på. Lilleman har nämligen ingen stress i kroppen och posetiv stress behövs faktiskt.. 


Jag noterade även vissa andra grejer som jag uppenbarligen släppt på. Ex starterna., senaste året (sen löptikar godkändes på tävling) har jag kört flygande starter med sonic, just för att han inte ska fastna med nosen i backen, och det har ledit till att han har glömt ordet stanna kvar.. Så bakläxa på det också.. Här kommer ett av hans lopp i tisdags: 



I onsdags hade vi räffsat en del åkrar och då tyckte jag det var dags o ta fram spårandet igen som legat på is så länge nu.. 

LA ett rakt spår och ett rakt med böj på slutet, 3 apporter i varje. Spåren var långa, mellan 100-200 meter. 


Började med det raka, gick galant, Bra markeringar osv. 

spår 2.. vid slutapporten satte hon sig 10 meter innan.. SEdan lade sig.. Försökte vänta ut henne.. Tittade mot apporten osv.. Till slut gav jag upp.. Tog in henne i bilen.. Körde lite godisletande med sonic.. 

Kände att jag inte ville avlsuta med ett "misslyckande" så gav henne sonics spår också.. Hon tog det gjorde hon.. MEn glada svansen var inte med.. Spårglädjen var inte riktigt där.. Även om slutet blev bra.. 


JAg satt i en halvtimme i bilen.. Analyserade o funderade.. Till slut förstod jag ju.. Hon orkade inte.. DEt var för långa spår.. Hur dum får matte bli!! Att det ska krävas 30 minuter av självgranskning innan man fattar en sån uppenbar sak!!! Dumma dumma mig!! 


Därefter fortsatte jag jobba. SEn hämtade jag berra på tåget för jag var i närheten, typ 4 timmar senare, bad han gå o kissa jarra, så länge gick jag ut ett rakt spår på kanske 40 meter utan näring i hemma på trädgården, la kattmatsburken i slutet. Hämtade hunden i lät henne gå.. (nu känner hon ju vittringen men iaf.. GLädjen finns där! ) 




Sen var det kanske inte det mest korrekta att göra.. Men  hon gillade det ju i alla fall :) 


Igår var det avslutning på Agilitykursen där jag är hjälpinstruktör, alla var superduktiga . 

Nu iväntar jag min agilityinstruktörsutbildning, ska bli spännande. Tyvärr kommer jag inte hålla någon kurs i det i år. För jag orkar helt enkelt inte, men skojsigt ska det bli! Och utvecklande också :) 


Idag har jag jobbat hela dagen, sedan hämtade jag berra vid tåget halv 6 och vi åkte o klippte gräs i linnefors så stackars bosse hinner träffa Zeke lite extra :) 


Körde lite träning med så klart, kontaktfält, känner faktiskt att det går framåt där, super kul :) MEn så klart, en lång väg tills mål :)


I helgen är det jobb för hela slanten :)  Och träning med Ulla i morgon (och kanske IDa) 


HA det fint tjoho :)


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 augusti 2013 17:55

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag en väldans bra dag idag. Men vi börjar väl med att berätta om gårdagens agilitytävling i kalmar. Film kommer under sedan,.    Jarra: Skötte sig utmärkt.Tyvärr gav jag oss några fel. Hon gjorde ett pet ...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 augusti 2013 18:58

Hallå mina vänner, allt bra? Själv är jag trött som jag vet inte den..    DAgen började med kaos och lugnade sig sedan. Jag som tror att mitt liv hela tiden går på nån slags balans där jag först har mkt otur sen får väldigt mkt tur tror att det...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 augusti 2013 22:45

HEj mina vänner, hur är det med er? med mig är det bara fint. lite trött kanske men hon börjar ju bli sent så klockan :)   Sen sist har vi joggat. DEnna gången senare på kvällen och hundarna hängde med. Inte lika jobbigt men mina skenben gör så...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 6 augusti 2013 20:56

HEj mina vänner, hur är läget? Med mig är det fint känner mig lite hurtig, nöjd och glad. :)   DAgen idag började med lite halvmullet väder, kanon tänkte jag och planerade in spårande mellan gräsklippning och dropinen på jobbet.    Vid 10-1...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2013 16:59

HEj mina vänner, haft en bra dag? Det har jag för det är ju min lediga måndag :)  Efterssom berras semester tar slut på onsdag så har vi haft en chill dag . Vi beslutade att faktisk ha en dag där vi badar med hundarna vid vattnet. DEt har varit lug...

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards