wokita

Alla inlägg under februari 2013

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 28 februari 2013 21:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emmelie Karlsson-Rydell - 18 februari 2013 20:06

hallå hallå. Hoppas allt är bra med er trots snöyran som kom idag. Själv genomled jag 6 mil av långsamtgående fordon jag fick sicksacka mellan. (man orkar inte ligga i 45 km i timmen när man som jag har 6 mil hem. )


Som vanligt har jag haft nån veckas mellanrum mellan mina inlägg.Men jag hinner faktiskt inte mer och dessutom gör jag inte speciella eller intressanta grejer varje dag heller och inte vill jag skriva meningslösa saker om mitt liv som folk ändå inte bryr sig om.Typ. 


Menmen. I måndags jobbade jag mellan 8-10 så där var inte mkt action. 

Tisdag jobbade jag, körde lite slalom, inget speciellt så. Hon gick bra, utökade avståndet lite så honsöker ingångarna vilket hon gör bra. 


Lille man leker runt som vanligt. fuskar gärna på de två sista pinnarna i vänsterslalom. 


på onsdagen jobbade jag länge igen. 


På torsdagen tog jag och hjärtat ledigt och åkte till brösarps gästgiveri och spa och hade det mysigt på alla hjärtans dag. 

Dagen bestod av trerätter som förrätt var det ankbröst med lökmarmelad huvudrätt var det kalv entricote med potatiskaka och som efterrätt spettekaka med varma hallon och vaniljglass.  Många andra hade kanske varit imponerade av den menyn, men berra och jag är rätt lika i maten, dvs vi äter inte otäcka saker:P Och speciellt inte fett eller fettklumpar. Menmen. Man var ju tvungen o äta för att det inte skulle se illa ut, men kocken kom ändå och frågade om något var fel:P 

Ankbröstet smakade typ som skinka. Kalv smakade typ slemmigt:P  här kommer bilder (vi äter inget från havet så dom ändrade förrätten åt oss):

                          


DAgen bestod också av bubbelbad, hundrastning vid brösarpsbackar, ta en öl på relaxavdelningen och lugn och ro på hotellrummet. (jösses vad sleten man blir bara av att koppla av!)

                                                           


DAgen efter stannade vi kvar i skåne, hade massage tid vid 14,oo. Tog en strandpromenad och åt lite mat på ett fik i närheten :) :

                                                     

     



Sen bar det av hemåt, eller ja typ. Åkte och jobbade några timmar på kvällen sen hem för att förberedda inför kurs i hässleholm. 



Kursen var riktigt bra för mig och jarra. Jag var riktigt glad, nöjd och peppad båda dagarna jag åkte hem därifrån. 

Det kändes som det gav resultat direkt. Har suttit och luskollat filmerna berrat spelat in och jag kan verkligen se förändringarna i mitt sätt att röra mig, mycket mjukare rörelser mot slutet,och det kändes på henne också. Att frustrationen försvann och pipet minskade, att vi började förstå varandra och bli ett på planen. Så himla mäktigt! 


Nu ska jag träna som en galning. Eller mja. Igår när vi kom hem hamnade jarra i koma typ. Hon var helt utmattad. Var inget särskilt med henne när vi stannade och kissade i sölvesborg, hon trippade på som vanligt, sen hemma när jag skulle ta ut henne var hon helt borta och hängig.

Tog in henne och där somnade hon ståendes. Bar henne till sängen och där sov hon kanske 20 min sen när vi tittar bort sitter hon upp och dreglar och ögonen typ rullade på henne. Jag la henne vid mig och masserade och stretchade och efter att rådfrågat vetrinären gjorde vi 2 tallrikar välling till henne så hon fick i sig vatten. Efter 30 minuters vila blandat med massage och stretching ville hon leka med lilleman och var som vanligt. 

Så idag blev det vila. Eller ja. Dom fick vara med på jobbet men ändå. 

Här är filmen från helgen : 


Nu väntar 6 dagar till av jobb så lär vara dåligt med uppdatering igen. 

Ha det fint alla där ute!

 







Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 februari 2013 16:42

Hallå Hallå på er.  Nu har mallen debuterat i lydnaden.. Det ni.. 

Jag har ju under en längre period velat testa våra vingar och veta var vi ligger. Och nu har jag det svart på vitt. 

Vi var på Guldhunden Arena i kalmar. En fin inomhus hall. Det var även därför Ulla jag och Towe var där och tränade dagen innan. Som en liten förberedelse.


Vi började med lottning, nummer elva fick jag. Det innebär tredje platsliggningen och på kanten. Skönt tycker jag. 

Lyckas samla mig och hitta "vår" bubbla innan jag går in på plan. Får ett telativt okej fotgående till platsen där hon ska läggas.  Lägger sig utan problem (inte för att hon brukar ha problem med det men ändå:P) Lämnar hundarna. Hjärtat hinner hoppa både in och ut ur bröstet på mig dessa två minuter kan jag lova.. Dom längsta två minuterna i världen. Ligger stadigt gör hon också Nån sniffning på marken tar hon men kommer på att hon inte får så hon lägger av. 

En 10 blev det i betyget och en bålglad matte.. 


Tandvisningen gick okej. Hon försökte nosa på domaren när vi kom fram men jag satte henne bara. Han kollade och så.

En 10 blev det där också. 


Sen blev det låång väntetid:p


Ställde upp för linförigheten. Vid denna tiden har hjärtat nog hamnat på utsidan av kroppen för det dunkade fasligt hårt.. Gick relativt ok. Hon hamnade lite före som hon gör ibland. Men hon höll sig fokucerad och brydde sig inte så mycket om omgivningen. 7,5 blidde det på det. Några snea sättanden och så. fast det håller inte jag med om. Eller kanske :P


Läggandet:   ett par steg och dubbelkommando. Jag nickade. :) 7,5 



Inkallningen 

9p Sitter snett


Ställande

7.5 p Stegen.. 


Apportering

9p Rullar föremålet.


Hopp

8,5 sitter snett. 


Helhet

9 p


Med det avslutade vi tävlingen på 170,5 poäng och ett första pris:) 


Så vad är nästa mål?? 


Jag kommer fortsätta träna momenten. Jag vill ha ett snabbt läggande och ett snabbt ställande. Ska även ta till mig det som dra ner mina betyg mest. Dvs det snea sättandet. Egentligen är jag lite osäker på om hon egentligen sitter snett. Tror med hon vrider sig för att se mig och kunna behålla kontakten. Menmen. Det blir lugnt på tävlingsfronten nu iaf.Jag siktar mot appellen och där har vi knappt lydnaden alls. Jag vill även ta Lp1. Vet att många är emot det för dom vill inte göra platsliggningen där, men jag tycker att ett första pris kan man ta med hjälp av lite tur för dagen det kan man inte med tre lika lätt, och vi har inge  brådska upp i klasserna. Vi chillar lite likssom :P

För mig är det ingen merit att slarvat sig upp i klasserna med gränsfalls poäng. Jag vill vara stolt över hur vi visar upp oss! 


Här är filmen i alla fall:


Idag har vi varit och tävlat på en inoff i hässleholms hundcenter. Det gick halvdant. 

Sonic fick:

disk i agilityloppet

10 fel i hoppklass A

Felfritt i hoppklass B och en fjärde placering. 


Jarra fick:

10 fel i agilityloppet

5 fel i hoppklass A

5 fel Hoppklass b.. 


Ibland tror jag mallen finns till för att ge mig gråa hår.. 

Hon var nollad, tills sista hindret då hon snuddar pinnen med baktassen så det blev en rivning.. 

MEnmen. Hon förlorade tredje platsen på grund av det. Lite tråkigt men sånt som händer (men oooo vad det grämmer mig:P)


Sonic var bananas första loppet.. För mkt energi.Samlade ihop sig lite i andra och hade en bra dag i tredje. 


Det var väl typ det. 

Filmerna ligger ute på min youtube kanal om ni vill titta. 


Ha det så fint alla :)





Av Emmelie Karlsson-Rydell - 8 februari 2013 19:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 februari 2013 20:41

Hejhej. Vi har sjukstuga här hemma. Båda hundarna är dåliga..  Vilket betyder att husse om matte får dåligt med söm.. 

Det började igår morse klockan 5 väckte sonic oss.. Vi sprang ut med honom sen höll han sig till 8a. Åkte bilen till jobbet, då spydde han i buren och väl ute på morgonrundan bajsade han 4a gånger, varav det kom blod. Nojjig som man är ringde man ju vetten. kokt ris och kokt kyckling/torsk i små portioner. Canicur på kvällen hemma efter jobbet. Han verkade bättre. Sov tills berra gick ut med han innan jobbet, kissade bara då, när jag vaknar nån timme senare har den vanligtvis rumsrena lilleman kissat inne 3-4 gånger, bajsat två och spytt. Jippie. Och som han skämdes stackaren. Medans matte städar upp blir det akut igen. fick springa ner med honom och där satte han sig två gånger.. 


In igen och städa upp. Då börjar Jarra spy.. 3gånger spydde hon och bara galla. Sen dags att åka till jobbet (tog lite sovmorgon i morse ) Jarra hade bråttom ut så jag kissar hennepå bakgården, tänker sen att hon får hålla sig till rastrundan innan jobbet (har ju en timmes bilväg)20 meter till bilen och när jag öppnar bagaget sätter hon sig på gatan.Det gick inte att plocka upp om vi säger så. 


Ut på morgon rundan var hon lika kass som sonic. Inget roligt alls. 

Börjar fundera på om det är köttbullarna jag använt som belöning som kan vara boven i dramat. 


Dom umgicks ju med pappas hundar igår och dom är friska. Tränade med ulla issa o jinnie igår och deras är friska. Så smittsamt tror jag inte det är.Menmen hoppas det går över snabbt i alla fall. 


Sonic har det jobbigt med att inte få äta. Han har ju alltid haft fri tillgång, och när det varit slut kraffsar han bara med tassen så fyller man på. Så han piper en del osv. 

Har inte gett canicur idag heller då vetten avrådde det när dom spytt. Menmen. nu håller vi tummarna att de tillfrisknar snabbt   


Vad har hänt mer?


Igår körde vi igenom lydnaden igen. Var inte alls nöjd. Jag var splittrad, hon var splittrad osv. blev inget bra. Linförigheten är lite svårt att köra på jobbet, är lite för trångt. Men man får ju göra det bästa av situationen.   


Lite agility blev det idag iaf. Slalom i gungan. inte mycket men lite.. Sonic är aningens svårmotiverad med bara leksaken:P O magen tålde ju ingen köttbulle idag kände jag. 



I helgen blir det fullt ös   Jarra ska starta sin första inoff i agilityn. Nu blir det lite mer på riktigt. Spännande :) Men jag tror hon är mogen faktiskt. A:et fuskar hon på ibland men får försöka dämpa henne :)


Vi har också anmält oss till en kurs för Kristina Myrefelt i hässleholm nästa helg. Ser med spänning emot det :)


Berra och jag har ju hunnit fira 2 år tillsammans också, så på alla hjärtans dag åker vi ner till brösarps gästgiveri och firar med lite massage och mys o så    hihi



Ha det fint mina vänner:)


           

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards