wokita

Alla inlägg under november 2011

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 16 november 2011 22:48

har inte mkt lust att skrive egentligen. Inte mkt har hänt. 

Var i ullared i lördags. Känns som ajg fick tillbaka en massa energi efter det. 

Vart ute mycket mer utan att kännt mig "tvungen" 


Menmen mest chillat på sistonde. Gått lite lös skogsprommisar, lagt ett par spår, korvspår till malledutten. (som för övrigt inte alls fattar varför spåren bara tar slut?)  


Idag gick vi en runda längs med infartsleden nu runt 9-10 tiden då det är lite lugnare. Jarra tycker ju bilar som kör förbi är otäcka och försöker ju flyga mot dom. Så vi satte oss vid hamnen precis längst med vägen o bara satt där. Duktiga lilla malledutt blev tyst o satt hyffsat lugnt direkt. 


idag i skogen bad jag manno gå ur bilen innan jag släppte lös vovvsingarna, och bad han gå bakom en kurva och sen komma och möta oss springande. 

När dom var 10-15-20 meter ifrån och börjat springa mot han ropade jag dom tillbaka. om dom kom? jaaa :) roligt att inkallningen sitter så bra. 


annars var vi på fria träningen igår o körde agility. Kallt som attsingen, glömde långkallingar. sonic var jätte duktig och jarra fick springa igenom tunnlen^^ och nöta på med inkallningen. 



Ja det är väl dom senaste dagarnas info. Imorgon ska jag åka och lämna en ros på nettans grav då det är 8 år sedan hon tog livet av sig. Tiden går försnabbt. Tur att minnen alltid kommer bestå  


Tycker om mitt muskelknutte^^ tjotjing.  

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 november 2011 11:22

tjoho. Min dator drack kolsyrad dryck i helgen så den vägrar skriva nånting så kommer inte in på den.. Jarra är den som är mest upprörd. Sitter framför berras nu och då kan hon inte ligga bakom mig som hon älskar så. Sitter i knät ibland med det är likssom inte hållbart med en 18 kgs klump:P

Annars är allt bra. Börjar känna mig piggare nu, trots totalt igentäppt i näsan imorse-_-


Menmen..Som sagt skulle bara skriva det. Så tyvärr får jag inte tag i bilder eller kan lägga in bilder från kamran just nu *pika berra---> laaaaaaaaaaaga  hihi* 


Annars är det väl fullt ös helger och uttråkaD veckor? Letar jobb men hittar inga likssom.. 

Bestämmt projekt till Aliutbildningen. 

Fick ha Berra och Jarra så vi strävar mot en perfekt inkallning. Får se om det hinns till mars. Det är ju en del bitar kvar vi behöver träna på (kvarstannandet och ingången) Och det lär ju ta mer än dom där 8a gångerna man har att träna på:p


Men i alla fall. 

Bokade tider just nu är: 

Fredag-agilityträning med karlskrona hundungdom

Lördag: Kalas hos några av berras släktingar. Får se om jag hänger med på det då dom också har två hundar o så. 

Söndag-Ullared med tjejerna


19nov- Föreläsning viltspår i torsås sen vidare till Ebk för att diskutera med dom andra i utbildningen hur vi ska lägga upp projekten och så, även analysera alla hundarna och så:) Sen är det bara o köra på:)


26-27 är det aliutbildning hela helgen också. 


6dec är det föreläsning med eva bodfält i kalmar (ska bli kanonkul)

11dec: Mentalkunskap


det är väl dom datum jag har just nu :) tjoho!




Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards