wokita

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Träning i vanlig ordning.

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 2 juli 2013 20:22

HEj mina vänner hoppas ni har det bra. 


Min helg bestod som sagt av jobb. Sedan for vi till klubben för att köra agility Ulla , jag o Issa. 

Nästan direkt startade ett sånt där hällregn ni vet.. Skaderisken blev för stor så jag körde igenom Jarra i Lydnads 2an i stället, Gick väl relativt ok, om man bortser från att hon gärna tittar efter bollen efter hoppet ;) MEn så blir det väl lite när vi tränar att hon ska hoppa ut längre. Knåpade ihop en film, tyvärr kom inte linförigheten med men så är det ju ibland :) 



på söndagen var jag först o jobbade och sedan for jag till kalmar för att hjälpa till med lite träning. Tycker det gick bra för alla, så dom kan sova gott allihop. Även jag för jag var inte hemma försen sent, en olycka hade hänt på vägen också, såg farlig ut men föraren var ok:

 



Igår var det egentligen min lediga dag men jag jobbade tills halv 5. sedan  var det dags för sista kurstillfället för susanne , tycker passet gick jätte bra, hon bygger självförtroende på en och visar att man faktiskt klarar mkt mer än man tror, om man bara springer utav bara helsike!  

Bromshand börjar sitta riktigt bra faktiskt, Kf sådär, ibland springer hon förbi locket, men vad jag förstått räcknar man med ett halvårs träning och sedan träning resten av livet.. 



liten film från igår:




Vi fick även träna på att när jag ger hunden linjer, skall hon följa dom även om jag är 4 meter bakom, fick även lite tips om hur man kan utnyttja hinderstöd och liknande för att hjälpa matte. 

Vi skall även träna på "boxen" för att hon skall lära sig linjerna och lita på att jag visar dom. 



Jag hann även träna lite på framförgåendet hemma på morgonen, gick fint tycker jag, men det är en hårfin gräns mellan framför långsamt och framför snabbare, MAn får lirka och fundera lite på de där alltså, men samtidigt har vi tränat det på tok för lite och är på samma ställe nästan varje gång vi tar upp det igen, skall försöka hålla i det lite nu :) 


         


IDag har jag jobbat och och sedan åkte jag och spårade, körde 2 200 meters spår , rakt med böj på slutet på båda. Dom gick super, lite sneda markeringar idag, men hon låg bra i spåret, men jag märkte att hon var liiite trött mot slutet, Husse kom när hon markerade andra apporten i sista spåret, han satt kvar o väntade tills vi var färdigt,, tjohhoo extern belöning ;) 


Bra känsla i båda spåren, hon tappade en gång där gräset var lite högre, men annars är jag nöjd, lite svårt var det så klart vid böjarna, men väntade ut henne och hon hittade själv så det var ju super <3


Lilleman skulle fått uppletande men det hanns inte med när husse kom :/ Så får bli nån liten aktivering för han här ikväll tror jag. 

Han vill ju gärna vara med när den andra tränar ;) 


 


På söndag tävlar vi i BAM. Håll tummarna för oss!  :) 

       

HA det fint mina vänner. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 augusti 2013 17:55

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag en väldans bra dag idag. Men vi börjar väl med att berätta om gårdagens agilitytävling i kalmar. Film kommer under sedan,.    Jarra: Skötte sig utmärkt.Tyvärr gav jag oss några fel. Hon gjorde ett pet ...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 augusti 2013 18:58

Hallå mina vänner, allt bra? Själv är jag trött som jag vet inte den..    DAgen började med kaos och lugnade sig sedan. Jag som tror att mitt liv hela tiden går på nån slags balans där jag först har mkt otur sen får väldigt mkt tur tror att det...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 augusti 2013 22:45

HEj mina vänner, hur är det med er? med mig är det bara fint. lite trött kanske men hon börjar ju bli sent så klockan :)   Sen sist har vi joggat. DEnna gången senare på kvällen och hundarna hängde med. Inte lika jobbigt men mina skenben gör så...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 6 augusti 2013 20:56

HEj mina vänner, hur är läget? Med mig är det fint känner mig lite hurtig, nöjd och glad. :)   DAgen idag började med lite halvmullet väder, kanon tänkte jag och planerade in spårande mellan gräsklippning och dropinen på jobbet.    Vid 10-1...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2013 16:59

HEj mina vänner, haft en bra dag? Det har jag för det är ju min lediga måndag :)  Efterssom berras semester tar slut på onsdag så har vi haft en chill dag . Vi beslutade att faktisk ha en dag där vi badar med hundarna vid vattnet. DEt har varit lug...

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards