wokita

Alla inlägg under juli 2011

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 31 juli 2011 23:03

tänkte skriva lite om sydostcupen idag. är sådär sugen på att skriva så blir kanske inte världens mest detaljerande. 


Hopp:

Gick kanon! tyvärr visade jag han in i fel tunnel ingång så vi diskade oss. Eller ja. Jag diskade oss ;)Jag är riktigt stolt. Han tog säcken utan problem ( såg till att vara nära) Enda problemet är ännu slalomet. Vi måste få upp hastigheten. Dock var jag dum. Han var så långt före mig på väg in så jag skreck bromsa. Tror detta stoppade upp han under resten av tävlingen. Man påverkar dom ju lättare än vad man tror ;) För övrigt har jag absolut inget o klaga över i loppet utan tycker han betedde sig perfekt. Han var långt före vid en viss hoppsträcka och lyssnade ändå på min handling. Är så nöjd :)





Agility: Är faktiskt nööjd där med:)  Kom ut med 15 fel tror jag. Vägran i slalom tror jag det var. Tidsfel också skulle jag tro. Pga av att jag bromsar upp han på gungan samt att slalom stjäl vår tid. Han tog gungan och han följde fint. Tog som sagt det säkra före det osäkra vid  gungan och även där visade han att han lyssnade . KANON!


imorgon bär det av till torsås för träning av rallylydnad. inte vår grej kanske men det är roligt o va iväg o lära sig :):)


Laget kom 4 idag och det tycker jag inte är dåligt. Alla gjorde bra ifrån sig och borde vara nöjda med dagen :)


Tog donken på g hem, mc chicken junior. :)


Nu har hjärtat gjort smoothies så vi hörs sen :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 30 juli 2011 16:35

Morgon:   kaffe:)   Mupp :)   Mamma bebis:)   klar för jobb:)   Sonic ta sko när han märker vi ska ut.   pappa ta på bebis koppel :)   sen ut o kissa :)   sen ta missbitchy till jobbet :)   hemma igen :)   fortsätta ellis träning med kryp^^   pang :)   kryyp :)   Kryp:)   give me five:)   yeaaah.    låta bli :)  o låta bliii :)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Lägger in mer bilder sen, vi ska på ciiirkus :)tjing på er :)





















Av Emmelie Karlsson-Rydell - 30 juli 2011 01:10

Idag blir det inga bilder. Mycket o funderat på idag. Varför livet är som det är. Varför vissa människor beter sig som dom gör. 

Hade ett samtal med icke nämnda namn. Där dom öppnade sig på ett sätt som jag själv aldrig skulle kunna göra för bekanta. 


Samtalet handlade om valet av partner, och valet om att stanna kvar.

Hur kommer det sig att så många tjejer väljer att stanna i dåliga förhållanden? Varför glömmer man vad man är värd? 

Jag har så många vänner som kommer till mig o gnäller om att "han har gjort si o så" "Han valde detta utan att ta hänsyn till mina känslor" och "allt ska va på hans vilkor" 


Men ja. Det är klart han gör. Han kan ju. Och du ger han inga gränser för du tror det är rätt. 


Och det är så frustrerande att stå brevid o hålla käften och fejka med ord att allt kommer bli bra. 

Sen att jag av andra åsikter anser att man ska hålla käften i ta itu med sina egna problem spelar ingen roll. 

Men varför måste det i ett förhållande gå till en viss "punkt" innan man av rent jävla hat lämnar det? 



Det finns inget värre än när verkligheten slår en på tårna. Och jag hatar när folk i min närhet lider. 


Så mycket gnäll runt om kring. Alla måste tävla om vem som har det bäst. Vems liv som är minst fuckt up. 


Oansvariga beslut tas överallt. Och jag som vän måste stödja  dom. Trotts att jag egentligen bara vill ta ett ordentligt jävla tag om människan och skaka vett i dom. Men jag kan inte. För jag är fostrad att vara artig. Fostrad att inte trampa folk på tårna. OCH DET SUGER!!!


Hela världen är åt helvete men vi bara lever vidare. Som om allt inte rasar runt omkring oss. varför ser ingen meningslösheten? 

Visst jag är glad. Mår bra och har få bekymmer. Men det ändrar inte saker och ting. 

Vi går runt. Jobbar, träffar familj och vänner. För vilken nytta? Få av all kärlek i världen är äkta. Folk tar dåliga beslut som får dåliga konsekvenser. Men det spelar dom ingen roll för deras liv känns ändå i botten för tillfället. 


Jag är trött på falskhet och låtsas bry. Jag vet nog inte var jag vill. 

Kanske är jag inte på topp längre jag venne.


Varsegod för meningslöst inlägg utan poäng. Natti på er! :) Me.  



Av Emmelie Karlsson-Rydell - 28 juli 2011 21:50

Och sonic och jag fick presenter av den bästa <3 



Hans nya ben:D

   Sääälen :)   Tygga sälen :)   Jag fick paket också <3   Inuti :)   ännu mer inuti :):)   En välbehövlig ny allmenaka med plats för mer text :)   Berra fick present av mig också :)  


Tack sötnos, Det är skönt o ha dig hemma <3

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 28 juli 2011 15:44

är roligare o lägga in bilder än o skriva så....Gårdagen :      Tomat plantan börjar mogna :D          

Mina snitslar kom idag :D:D spååååra :)


Får min nya favorit låt också: 


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 27 juli 2011 10:22

   Sonics nya vattenleksa :)   El tomato planto mår bra fast blev sneee :)   O fishersarna swimmar runt som vanligt :)   Liten nanar :)



Nu måste jag åka till jobbet. igår var jag mycket aktiv. Uppdaterar ikväll kanske :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 25 juli 2011 20:21

Vi har varit o doppat tassen. Orkar inte skriva så slänger in en maaassa bilder istället :) 

Puss på berra:)



wooooom:)

   Blöt vovvsing :D   Bollen tuung^^   Bråka med pappa :)   Tugga pinne   Höra ljud av annan hund när han tuggar pinne   rest sig och blir fasthållen av pappa medans annan vovve passerar ;)   Leka i vattnet med pappa :)   Pappa klappar händerna när liten vovve hittade bollen ;)   Wooooom;)   Fååååånga bollen :)   Tuung boll fylld med vatten^^   Bildbevis på att emme doppar tån :)   <3   hihi   Mina fina <3   hihi   <3   Obligatoriska rulla runt efter att ha blivit blöt om taaassen :)     Sen skaka:)   Sötnos :)   Lillen skakar fortfarande sig^^   Lökig sötnos :)   Leka liiite med mamma :)   Obligatoriska redbull :)   Busa med pappa :)   ta bollen :)   vann bollen :)  

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 24 juli 2011 23:06

Hejhej. Idag efter jobbet åkte jag till emmaboda, skulle lämna pappas anställdas bil som jag haft ett par dagar.  Passade på att lägga spår samt träna gungan, slalom o säcken.  Kan säga att idag gjorde han mig inte besviken min lille :D



Spår: Fick idag lite tips av ellinor som jag jobbar med och bestämde mig för att utöka svårighetsgraden en aning då det verkat för enkelt för honom med bara rakt hundra meter med godis efter cirka 30, 60 o 80 m plus i slutet.  Idag körde vi hundra meter, sen hittade han stängda snusdosan (med korv i) jag plockade upp den o la i bakfikan+beröm, låtsades sniffa en gång o han satte av med en gång o fann bollen. Fick springa efter. Vet dock inte om detta är bra? Vill inte stoppa upp han heller då det kan störa hans motivation.. hmm.  Träffade angelika också så hon var med. Trevligt o pratas vid lite :)



Säcken: Får absolut inte glömma o stoppa upp han på tävling o sen följa nära. Han gick genom på båda sidor och tog slolom efter. Kanon :)


Slalom: LILLEN TOG I MED BAKTASSARNA! yeeey. Det har börjat flyta på äntligen igen! han hade motivation och var riktigt framåt! Dunderkul! Undrar om det är att jag varierar spårträningen med agilityn som han börjat tycka det är roligare? hm. 


Gungan: Sprang liiite för fort upp, jag sa till han o broooomsa och han insåg vart han var och bromsade upp och lät den falla lite långsamt. 

Han verkar inte lika skrajsen längre! Han har börjat lita på mig igen när jag säger bromsa, tog till och med ett steg extra när han kände att den började vippa så det skulle skyndas på. weee areee on fiiire. hihi. 


Hoppas det går bra på tävlingen den 31a :)


Annars lugnt. lite jobb i veckan, ledig imorgon dock. Spårträning på klubben den 29onde o sen tävlingen den 31a :)

Cirkus den 30onde också^^ Försöker få med mig ellinor o hennes kille också men det går sådäääär hihi.



Neheepp. nu ska jag fortsätta glo på "när lammen tystnar" , slänger in en bild från ett tag tillbaka på lite träning :)



 

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards