wokita

Alla inlägg under juli 2012

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 28 juli 2012 23:27

idag har vi haft en heldag med fiske och hundbad. Vädret var kanon, även om jag hade mjukisbyxor o inte mina kortbyxor:P En del napp lyckades vi få också.började i båt men tyckte det var för stökigt med båda hundarna o man ska slappna av osv så åkte in till "stranden" igen och metade från bryggan. Sonic gillar verkligen fiska.. tyckte det var kanon intressant. lite äckligt en gång då pappa tappade fisken på bryggan o den sprattlade^^

menmne. lägger i vanlig ordning bilder:)


                                                                                                                                                                                                       


sen kom pappa med pizza:)



 



lilleman tappade muffinspapper i vattnet..


       


han är snabb den lilla vesslan. har har han snott en hel muffins o tryckt in i munnen.. 


     

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 27 juli 2012 21:06

hejhej. som vanligt orkar jag inte uppdatera med allt för mycket text. Jag har tagit "semester" och peppar inför den stressiga men spännande  hösten som komma skall.  mer intresserad av hur min höst ser ut? kolla här: 

http://www.emmabodabk.se/?page_id=9 


Igår var vi på den vackra blå jungfrun o kollade läget. Jarra betedde sig hyfsat. vi var sena som alltid nu för tiden (?? vad har hänt med oss??) så väl framme fick vi springa till båten. jätte kul . ingen munnkorg på malle och alla 4 jättestissiga. berra o sonic går på först. båten är full av folk men jag säger till jarra o hoppa o hon hoppar på. det låtersom typ ingenting men ni som känner till jarra vet att hon är reserverad något. och ändå hoppade hon från kajen, över till båten, där det sitter människor på var sida av där man landade. jätte duktig tyckte jag! Se vad som händer om matte inte tvekar..det likssom funkar då.. stackars lilleman spydde i buren på vägen till båten. nu när vi införskaffat oss kombi får han ju åka baklänges.. jajja. blå junfrun var kanon fint.något varmt för hundarna, men fint :) 

Idag har vi lämnat min gamla bil i emmaboda. fick åka o hämta pappa så han körde hem den. vill inte köra en avstäld bil. sen åkte vi och badade på Verkö där berras föräldrar var.lägger in massa bilder från idag och igår. ha det fint:)


                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 20 juli 2012 16:49

har ingen ork att skriva.. så bilder från måndag tills idag kommer här. 


           


försöker sno min hund den där


 


påbörjat träning av gungan. Håller fortfarande emot när hon tar den :)


 


*åh vad du är duktig*


     


lilleman fick träna lite säcken

  


Slalom är påbörja men vi tar det lite lugnt med det. kör nån gång ibland


 


Däcket tog vi idag för första gången. Gick okej. 


 


Säcken kan hon väl typ. men kör alltid öppen säck första gången på träningen. 


 


Leker med klöven.. hon är med en blodhund. 


   


plaskar på prommisen


                   


vattenskålen dög inte.. 

  


Och så välkommnar vi fräsen. H*n letar hem så är någon intresserad så hör av er:) :

               


Har dessutom beställt en halsband till mallen hon ska ha under agilityn, då jag föredrar halvstryp där för det är enkelt att ta av:P såhär ser det ut : 

 



och ett så kallat "kampkoppel" i färgen blått. belöning och koppel i ett är bra för kampälskande malle i agilityn:)Jajemän! ha de fint:)


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 14 juli 2012 18:55

inte möe är förändrat.. vi tränar på och så.. Varit lite mer på kbk på sistonde. varit ledig nu torsdag fredag så. 

I onsdags hade jag hundpromenaden Emmaboda brukshundsklubb har varje vecka. 

Det var nytt för mig.  Körde lite "leka och utnyttja miljön" Typ att hunden ska hoppa upp på bänkar, stenmurar osv. Gick väl okej. 


I torsdags åkte jag upp till kbk o tränade runt middagstid. känns som jag fastnat lite där jag är i momenten. Längtar tills tävlingslydnads kursen fortsätter så vi kan få upp fart igen. känns som det vi utvecklas mest i just nu är stadgan typ. 


Hon var inte riktigt med mig på tisdagsträningen. vet ej varför. kanske har hon nära till löp jag vet inte . 


Menmen. i fredags passivitets tränade vi. gick helt okej. 


idag har vi vart på ronnebybrukshundsklubb och först kört lite lydnad o sen agility. Fick äntligen upp jarra på Aet. Kulkul kul. Har ju haft lite problem med det. hon tycker det låter läskigt så har suttit på klubben  o haft mysigt medans jag bankat på det med handen:P Sen tog jag hjälp av lilleman. han fick stå där. hon följer ju honom o litar ju på honom så. :) Men jag är kanon glad:)  

Nu är det slalom, gunga o balans kvar^^ men jag har ingen brådska :) 


Lilleman är piggare igen!!! :D


Han har ju fått vara helt inne nu. dämpat allt förutom rastrundor. igår o förgår slutade han sova hela tiden o ville leka med mig. kasta pipankan. <3 Är så glad!!

Men har redan bestämt tid för blodprov hos vet klockan halv 3 på måndag för o se så det inte är nåt fästingburet så tänker kolla han ändå:) 

HAn fick träna säcken lite idag :) 


ha det bra mina vänner:)


Hopp och säcken


Tunnel
 


Aet:)
 
 



Av Emmelie Karlsson-Rydell - 4 juli 2012 21:19

Här händer det grejer. Känner mig inte riktigt motiverad att blogga:P

Menmen., Sonic har ju semester just nu efter gotland. Han behöver vila för att få tillbaka sitt hinderdriv igen.. Gått lite slött på planen:P 

I lördags tävlingstränade jarra för första gången. Tror hon är den enda mallen som nånsin bara fått 0or i betyg mihihi. 

Träningstävling innebär väl egentligen mest att man tränar och är avslappnad. Lossade aldrig kopplet på Jarra i platsliggning men hon låg som ett ljus. Tyvärr ska matte då gå och belöna=störa henne så hon tyckte det var lite segt mot slutet med nosningar o så. Men hon låg allt kvar (gick fram två gånger mellan. )

Tandvisning gick med kanon. Hon accepterar det men finner det underligt att folk ska glo i hennes mun när hon tittar på matte. 


Linförigheten var kaos. Tingsryds bk luktar gott^^ Hon var med mig precis innan sen tappade vi det. Kan vart mattes nerver som spökade. Inkallningen fuskade hon på. Tjuvstartade. Läggande fick jag ge dubbelkommando. kom sedan på att det berodde på att jag gick i "vanlig march" vilket jag inte brukar utan vi saktar ännu ner. Ställande hoppade jag över då vi inte är igång där än förutom vid backa övningarna. 

Hoppet gick mjaa. Hon stannade o luktade efter hoppet. På pinnarna brevid. kanske nån hund kissat där vet inte, men hon hade inte full fokus på "arbete" i vilket fall. 

Apporten och dom där 5 sekunderna har aldrig kännts så långa.. Kopplade henne av säkerhetssjäl, höll dom fint första biten sen lite tugg. lossade på loss osv. 


Är kanonnöjd med träningen och folket i tingsryd var kanon trevliga. Vi ahr nu en bra grund att stå på och vad vi ska fortsätta jobba med. Nu längtar vi bara tills tävlingslydnad fortsättning börjar igen ;) 


Vad har hänt mer? Jarra är anmäld till sökkurs som startar nu den 12 aug. På nybro bk med kanon duktiga Helen Kjellander. Ser jätte mycket fram emot den :) 

Jarra ska även ställas på blekingemästaren den 11 aug samt på tingsryds inofficiella utställning den 25 aug (anmälan är fortfarande öppen om nån mer är sugen på att anmäla sig)

Jarra ska även gå kantarellsök nu under "semestertiderna" på eriksöre. Ska bli spännande! Hon som håller i det är min fasters Vita herdehunds uppfödare, Verkar vara en väldigt trevlig och lugn människa. Så det ser vi fram emot kanon mycket också. Är bara fyra dagar och mest för "skoj o prova på" . Jarra kommer även få fortsätta med viltspåret. 


Sonic har så klart lite aktiviteter han med. Husse ska gå tävlingslydnad fortsättning, han kommer fortsätta med viltspåret, agilityn kör vi som vanligt men jag begränsar hans träning då han inte har den orken helt enkelt. Man kan inte köra allt. Så enkelt är det. :) 

nu närmst befinner vi oss på karlskrona pokalen, sedan karlshamn den 21e. yepp. 


Igår var vi på kbk och körde uppletande. Gick brauuu. Men hon slår ut sig snabbt. Sen var det visserligen dåligt väder osv. Men hon tycker det är skoj iaf. Det är lite problem med ägandet, men det rättar nog till sig om man gömmer sig bakom saker och har kolunga till hands;) 


Slänger in bilder. Ha det så bra:)


                                         

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards