wokita

Alla inlägg under februari 2011

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 18 februari 2011 13:59


Annars är väl läget okej. Spräckte min läpp häromdan så ser ut som stryk. Men det går väl över det också. Vackert är det då fan inte. Hm. 

Får nog snart börja äta vegmat så jag får i mig mer näring. Eller börja äta mer kött. Fast det är svårt för jag tycker det är gott men är lite för väl medveten om vad jag äter. Sen finns det inget äckligare än när man får en sån där seg bit i käften. Då måste vi springa och få ut den fort. Japp. 


Minns inte när/vad jag uppdaterade om senast. Hmm. 


Men veckan har som sagt varit lugn. Var på möte hos arbetsförmedlingen i onsdags. Hockey i måndags och torsdag. 


Nif förlorade igår:(. Menmen. 


Azlan flyttar hem idag. Tror han är mycket saknad där uppe:). 

Sonic ska bo kvar hos fosterfamiljen en vecka till bara för att dom tjatade så^^ (eller tills jag har nästa utbildning med EBK)


Inatt tog ett psyko/fyllo en ruta här hemma. Emme var duktig o larmade smutsen som kom o hämtade honom. Tror han gav sig på sin sambo med men är inte säker. Jävla andra grannar till o va dåliga på o larma. Så bra ljudisolering är det inte här.



Idag ska jag iväg till emmaboda på första början till instruktör. Ska bli asskoj! :) Tyvärr har jag ju ingen hund med mig, men hoppas pappa hinner hem så jag kan låna Ginza (Sonics dotter)


Imorgon bär det av till kalmar o fira matildas 23årsdag:):).

Får se om jag sover där eller åker hem till sötnos på kvällen.

Sen Söndag blir det hockey. =)


Måndag ska jag nog träffa media verkar det som. :)


För övrigt anser jag att jag borde få blommor eller nåt för min starka insats inatt! hmmf!


Min läpp är för övrigt så svullen nu att kaffet åker utanför när jag dricker-_-


Ha det bra alla! :) 


  

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 15 februari 2011 22:01

Och jag har inte gjort ett skit^^. 


Igår var det hockey och jag var lycklig på kvällen. Mycket lycklig. =)


Erik hämtade även sina saker. Det känns bra. Riktigt jävla bra :) 

Jag är nästan fri nu. Och jag mår bättre än på många jävla år! :D


Annars är det väl inte mkt. 


I fredags minns jag inte riktigt vad jag gjorde. Hm. Tror bara jag va hos berra?? Hmm. 

Lördagen var jag på EBKs årsmöte och bowlade lite o så. Sonic o jag fick vandringspriset för årets debutanter:D. Kul:):):)



På lördags kvällen va det rätt lugnt. Sov dock inte ett skit tror jag. Sen på Söndagen bar det av mot växjö och årets första tävling. Sonic o jag diskade oss i både hopp och agility, men jag blev kanon nöjd ändå. Tror aldrig slalom kännts så bra som det gjorde då faktiskt. Sen får vi ju ha överseende med att vi inte tränat sen nov samt att sonic inte sovit/bott hos mig på mkt länge=)

Sen sov jag i dödeby. Och överlevde, Tror dock inte adrenalinet slutat pumpa ännu!!. ^^ 


Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen. Japp det är det jag ska göra. hehe. 

Torsdag tror jag blir lugnt o fredag ska jag på utbildning i emmaboda, för EBK. 

Lördag spenderas i kälma på 23årsfest:). Vi börjar bli gamla nu... 

Söndag tror jag det var hockey på men e inte säker. 



Jag har ännu inte fått hämta ut min bil, vilket stör mig, Behöver den likssom. Inte okej o ta tåg o buss överallt:(. 


Ha det fint alla:)



  

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 februari 2011 17:28

Idag har jag varit ovanligt aktiv tidigt på morgonen:). 

Hade möte på arbetsförmedlingen vid kvart över tio, sen åkte vi till stallet o fotade eviten lite:D. Kanske kan lägga in bild på det sen nån gång när ja orkar eller nåt. 


Sen hade linn möte på arbetsförmedlingen, o då var ja borta en sväng på karlskronahem o kollade läget. 

(ursäkta avbrottet, det ringde)

Mjo, sen åkte vi o hämtade Kattis o sen solade:). Sen gick i staun en runda.


Hmm. Vad gjorde jag igår?? Var på hockey minns jag iaf. 

Tvättdag hade jag nog i tisdags också. Sen va linn här igår o så. Drack lite smothies:):)

Jag gillar smothies. 



Annars är det väl inte mkt. Är spänd inför helgen. Ska bli skoj:). 

Nu ska jag smörja mina ben o sen dra in till staaaaaaaaaaaun, Yepp. 



FÖR ÖVRIGT ÄR SNAAAAAABEN HITTAD:)


Hejdå. 

:)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 8 februari 2011 14:19



Idag ska jag ha trevligt. 

Har tvättat ett par maskiner nu, ska in i duschen snabbis sen iväg till jönne och leka, Sen till sanna på kaffe efter det=)



Jag behöver lilleman tillbaka. Min älskade vovve.....

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 7 februari 2011 16:29


Annars är väl livet okej.. Var hos arbetsförmedlingen idag. Var typ trist. 

Känns inte som det hjälper.. Har likssom inte ens träffat min handläggare än.. Vart inskriven sen typ somras eller nåt. Hm. 


Pappa o dom åkte utomlands inatt. Skönt för dom. Bra för mig för då får jag älskade baylies, ock det råkar jag typ älska:D


Helgen är fullspäckad o onsdagen planerad..Mer minns ja inte typ.


åååhhh nu ringer det o mobilen är i köket.. bläääää:( *springer*


Sådär. Det var magnus så det var inte blä:). hihi


Meeeen. Jag avslutar nog här för orkar inte skriva mer o foten värker, (Bira hänger i den som vanligt)

Hon är som hon brukar nu igen. Höll låg profil igår efter Ihoprycket med Azlan men blev sig själv sen.

Kan säga att sussie blev på krigstigen efter. Hon försökte utmana honom när han var i min famn. Flög på mina ben rättare sagt och på min handväska jag kastade undan. 


MEnmen. Ha det fint! uppdaterar senare kanske:)

Tjing!





=)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 7 februari 2011 02:25

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 7 februari 2011 01:49

I helgen har jag varit iväg på hundtävlingar. Gosh vad jag saknar lille vovven under såna tillställningar! 

Jag är inte hel utan honom..   


Så fredagen spenderades i Vara. Halva lördagen också. Sen till berra. Somnade som ett gris på kvällen. Fick ingen nattsömn i vara:(. Så lyhört på hotellet och sen är ju dygnet vänt också.. 


Idag har jag först varit i Kalmar och sedan ronneby. 

Träffade min ängel. Det gör ont utan honom. Hela tiden. 

Sen vidare till ronneby o hämta azlan och lämna lapin o valkyria. Så nu är det bara 2 kissemissar kvar hemma. 

Jäkla azlan fick tag på bira när jag kommit hem.. Jag var inte uppmärksam. Mitt fel. 

Sussie blev tokig o högg o rev allt hon fick tag i. Jäkla tur jag hade stövlarna på mig fortfarande, för hon satte klorna i benet 2 gånger. Flög på min handväska också. 

Klarade mig med bara ett litet rivsår på ena fingret. Gick bättre än när han fick tag i ruffa hos mamma den där gången. 

Dom såren har inte läkt ännu. hmm. Tur ärr försvinner efter ett par år om dom inte är så stora/djupa. 


Annars har väl inte mycket hänt?

Jag är frustrerad över myndigheterna. Väldigt frustrerad. 

Mer tänker jag inte skriva ang detta.


Pappa o karin åker utomlands nu inatt. Issa ska passa djuren så jag slipper. 

=)


Har inte mkt planerat heller. Imon ska jag på tråkigt möte på arbetsförmedlingen, på lördag ska jag på årsmöte o söndag ska jag göra annat. Återkommer när det vart den dan. 



Nehepp nu ska jag sova. Sussie ropar efter sina bebisar:(.  


God natt på er =)


     

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards