wokita

Alla inlägg under mars 2013

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 31 mars 2013 22:29

Hej hallå på er , hoppas allt är bra! 

Med mig är det ok, lite sliten ännu. 

Men i alla fall, vi tar väl veckans alla dagar ;)

Här är onsdagen^^


  

   

Torsdagen bestod av lydnadsträning :)


På vägen dit stannade vi till vid en rastplats:)

     

 


Tränade även agility tidigare på förmiddagen, mest bara på a:et (kontaktfälten) och något slalom. Var två tjejer där så jag var på baksidan om man säger, fanns bara a:et framplockat där, så när jag kört jarra en stund så frågade jag om det var ok om sonic o jag tränade med dom då det var en kombination uppsatt där. Det var tydligen inte uppskattat.. Fick ett snäsigt svar att hennes hund gillar inte andra hundar men träna du här några minuter så går vi. Jag typ ursäktar mig med att det inte var min mening att störa och givetvis får dom träna själva, men då har hon ju redan börjat gå, medans hennes kompis typ ursäktar henne och är trevlig. 

Märkligt beteende känner jag, en attityd jag aldrig mött på emmaboda bk, och glad är jag för det, såna människor är inte bra för klubbar anser jag. vad är anledningen till att vara otrevlig likssom? Jag hade min i koppel och frågade på säkert 15 meters avstånd och jag har aldrig sett människan innan.. Så trist sånt där. ! 


Men träningen gick bra, tränade svängar, min egna handling, slalom och staket, relativt nöjd med allt, men dom är så olika mina små, sonic kräver så mycket mer närmare honom än jarra, han kräver att jag är mycket mer tydlig och nästan följer honom runt hindrena. 


På fredagen var jag o ulla och spårade, det gick väl rätt ptjaa. åt helsike :P Jarra provade återgång för första gången, inget konstigt med det , men sen sprack allt.. inget funkade,, alls. jag avbröt det träningen då jag blev så frustrerad. Jag misstänker vi var på jordens mest viltbesökta åker alltså.. Jag kunde se i snön att hon medvetet skippade mina spår och följde hjortarnas som vi sett där tidigare.. DEt sprang ut en räv under spåret och knep en fågel längre bort medans vi gick första spåret.. Ja ni fattar. såg två tranor när vi skulle gå ut spåret som borde där o 4a hjortar längre upp på åkern.. 

Kort o gott. Spåret var för svårt o hade för mycket retningar. Det grämmer mig att jag inte la ett till så vi fick ett lyckande, men samtidigt så tror jag det var bra att bryta där, för det är aldrig bra att träna när man är irriterad. 


Skulle kört lydnad efter men skippade även det på grund av att jag inte vill ha konflikten. DAmen är skendräktig och jag tänker inte tvinga henne till lydnad. Får vänta ut det helt enkelt.. För ulla gick spåren hyffsat i alla fall så det var bra:)

 



På kvällen var vi hos berras föräldrar på god påskmiddag, här provsitter de små deras nya fotöljer :)

   


I lördags jobbade jag från 9 och till kvällen.. hundarna hade ledigt o nöjda var de med det.. JAg med. Berra var först på fest hos sina kompisar och sen ut på krogen, jag var hemma hela kvällen, laddade mina batterier. var så grymt skönt o bara va hemma o ta det lugnt för en gångs skull, inte behöva gå upp as tidigt osv. Så vad gjorde jag då på min lediga kväll? Jo jag kollade sex and the city filmen och slödrack öl^^ Det var bålskönt alltså.. Vaknade helt utvilad vid 9 dagen efter^^

Jag hade egentligen tänkt skippa sökkursen idag, då jag på fredagen kände mig helt utmattad.. Men då jag på nåt sätt lyckades ladda batterierna så blev det av ändå och jag vaknade tidigt utvilad:D 


Hon gick bra idag, tappade rullen vid mina fötter första skicket men fick henne att ta upp den. (fast då trodde hon hon skulle greppa den o springa ut med den till figgen igen^^) men fick in henne o hon visade var hon låg o så. Utmanade henne lite med hur mycket retningar hon behöver. Här kommer en film :)



       


SEn var det dags att åka till nybro och fira påsken hos mormor o morfar:)

                 


Sen var vi o tränade lite med Jinnie, Erica, ISSA och Björn :)

 

   

Sen åkte jag till gokart hallen och körde igenom ulla o kito i lydnadsklass 2 :)

   


Det var allt för idag:)

Hoppas ni haft en trevlig påsk allihop:) Tjotjing

   



Av Emmelie Karlsson-Rydell - 26 mars 2013 20:29

2 inlägg på den dag, ja är inte dålig jag^^  Anledningen är att vi tränat så många som 6 spår och jag kommer glömma av om jag inte bloggar direkt ;) 



De två första spåren   idag med jarra. Ett bananspår cirka 80 meter, upplevde det gick bra , hon tar nån gång upp nosen snabbt men upplever att det mer är för snabb koll , jag hinner inte stanna upp där utan hon trycker ner den direkt likssom. Vi hade sidvind på första på första , markeringen var fin tycker jag. Valde att inte filma då jag vill ha fokus på henne fullständigt. Höll även tillbaka henne mer än tidigare och jag tror det var bra. Hade bara en apport i första spåret .

 

Spår två cirka 50 meter till första apporten och 40 till slutapporten . Vinden i ryggen. Normal vind i början men vid spårslutet var det kraftigare sidvind ( var en liten dal) upplevde första delen var svår för henne , mycket vildsvins bök. ( hela spåret var genom vildsvinsbök ) men det var mer "kullar " i början . Passerade vildsvinsbajs utan problem men nosade och kontrollerade en hel del utanför spåret. Då mest kullarna. Misstänker dom varit där nyligen och mycket vittring satt kvar. Väntade ut henne och hon hittade apporten. Belönade med leverpastej sen kommenderade henne att spåra igen . Hon tog upp det med en gång och gick som en klocka. Fick lite jobbigt när det kom så mycket vind i slutet trodde jag , men jag mitt pucko kom på nu att jag var ju där o gick precis innan spåret lades ( var ju motvind så fick gå runt o ta det från andra änden . Inte konstigt stackarn hade problem...markeringen var fin i alla fall :)

 

Spår 3
Har egentligen inget att skriva om det. blev cirka 50 meter, rakt, samma underlag, vinden i ryggen. Tog spåret fint, skötte sig , markerade fint. Ingen stor grej. Var inte så styr yta utan snö på det stället som jag trodde så fick åka iväg till nytt ställe efter. 
Spår 4. 
80 meter till apporten, jag tyckte hon gick nån halvmeter från spåret men då vi kom rakt på apporten gissar jag att det var en felbedömning av mig. Inga konstigheter här heller direkt, nånstans fick jag stanna och vänta tills hon tryckte ner nosen. 

Spår 5.
Cirka 80. När matte gått 60 meter låg det lite kobajs, men jag gick vidare en bit ifrån. Hon tar det rätt fint, Nåt luktade på en lite tuva , hade lite problem i spårstarten, ville gärna till det andra spåret som låg en bit ifrån , Men väntade ut henne och hon tog det. Luktade som sagt på nån tuva osv. Sen blev matte och hund väldig ovänner. Den lilla divan passerar en kobajshög, 2 meter efter finner hon apporten, Börjar lägga sig, ångrar sig och går och äter bajs. !! Jag gav henne en  utskällning för det är inte ok varken i spåret eller utanför spåret. Detta skulle egentligen blivit det sista spåret, men fjantig som hon är blev hon så låg av sin tillsägelse så jag kände att jag ville stärka henne lite så hon inte skulle minnas det dåliga. Och gick därför ut ett till. 

"spår 6" 
Gick bara ut kanske 30 meter, lät henne ta det direkt, busade och belönade vid markeringen och efter. Hon tog det fint, men jag fick säga spåra gånger då hon inte riktigt visste om hon vågade gå fram. 

Belöningarna var boll och kattmat på dessa spåren. :)

 

Jag är relativt nöjd med henne idag. så trist ibland att hon tar åt sig så mycket. Inte meningen riktigt men nu vet jag ju det till nästa gång, eller ja , egentligen visste jag det innan då hon påverkas hårt även om jag skäller på sonic. Menmen.. 

 

Sonic fick en uppletande ruta. 7 skick.. typ.. Var ju ett bra tag sen han fick det, funderar på varför då jag ju vet att han verkligen älskar det.. även om han inte får tävlingsmässiga etc "rutor" utan mer skoj. 

Vid 6 skicket släppte "nååågon" ut 3 galna surskägg som kom springande (Det vill säga pappa råkade köra förbi och tyckte dom och skulle hjälpa till att leta..)Så det sista blev mest trams om man säger.. Men vad gör det när man har ett stycke glad blandras med sig hem :) 

En liten film från ett av "skicken"


 

 

 

Lilleman fick även idag ha sin nya tröja^^

 

 

Hälsade även på hos sonics "måmå" en stund.. 

 

Vill avsluta med denna bilden.. INGENTING ÄR OMÖJLIGT OCH INGA DRÖMMAR ÄR FÖR STORA   

 

 


p,S Första lådan packad:D 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 26 mars 2013 07:58

Hallå Hallå på er, jag kände att jag måste skriva ner allt nu annars tryter snart minnet :P 

Lyckligtvis brukar jag ju fota en hel del så när jag kommer hem lägger jag in bilderna på bloggen så jag har dom sparade här, och på så sätt kan jag alltid återminna så att säga :P



Får väl börja med Fredagskvällen då, där var jag på fest. Eller ja, jag skulle varit i kalmar på fest men fick jobba över ett par timmar merän jag förväntade mig. Sånt som händer.. Körde i kalmar i typ snöstorm. inte alls trevligt. Vaken som jag inte var hade jag ju glömt fina byxor o så där med. hehe. Men det var inflyttningsfest för isabell i hennes nya lägenhet vid guldhunden arena så en kort stund fick jag vara där. hade hundarna i bilen o de hade ju fryst ihjäl om jag stannat längre, därför åkte jag hem rätt snart igen. :) Partyölen ;) ^^ 

 



På lördagen hann jag inte få mycket tränat.. Där snackar vi fullspäckat schema.. 

Hann med att träna lite vänstersvängar här hemma inomhus, tror det börjar sitta tipset vi fick av Annette. :)



På söndagen var det dags för spårläggar kurs som emmaboda brukshundsklubb annordnat för att få fram bra figuranter till apellspårtävlingarna. Bra grej tycker jag för oss lite mer osäkra. 

Emmaboda bk annordnar ju en apelltävling den 1 april och då ska vi vara spårläggare :) 


 


Efter körde jag lite lydnad med Jarra och ulla med kito. La en 25 meters platsliggning på 3 min, Funkar bra trotts att hon nån gång försöker nosa. Så det var jag nöjd med. 

Körde även igenom ettans moment Och dom gick väl rätt bra. Problemet är ju att hon är så himla lättstörd utomhus. Men forhoppningsvis får vi bukt på det med så småningom.. Annars var jag väl relativt nögd. Tränade lite på fjärren med, hon är lite osäker, och jag pratar nog för högt med henne, har kanske något för höga krav på henne också. (Går något steg för långt osv) Fast hon har ändå alltid legat kvar. Men ibland får man "tjata" på henne, det vill säga säga kommandot flera gånger och så vill jag inte ha det. Men det kommer nog :) 

Platsliggningen:

   

Igår tänkte jag "nu jäklar ska jag köra slut på dom små" och körde ett rätt hårt men roligt agilitypass med bara lyckanden. Tränade på att hoppa runt hinder, tysksvängen och att de ska springa en bit ifrån mig.  Ställde upp en kombination som vi tränat nere i Hässleholms hundarena. Noterade att Jarra tjuter mer om jag har låga hinder än om jag har höga. mkt märkligt. Vet inte alls varför det är så. Kanske  går det snabbare jag vet inte. 

Jarras slalom igår: 


 


Vi tränade en del på kontaktfält och en del på gungan också. Gick bra tycker jag. Men hade önskat det gick o köra balansen med så det inte blir en chock för dom när den helt plötsligt inte vippar.. ÄR lite av en säkerhetsgrej det där ju. 

Ställde även upp båda däcken efter varandra (sonic tjuvar gärna o hoppar vid sidan) Det gick bra... Om man bortser från att matte råkade slå till stackars sonic med ena stödet från däcket när hon bar det:P Stackars min lilleman och taskiga matte. 


Sonic har ju fyllt år också, så han fick en födelsedags present av moster innan kursen :P 

     

Sen var det dags för fortsättningskurs. Jag tror dom åkte hem rätt nöjda. Men däremot var jag lite hispig sådär som jag kan bli i början.Men åkte hem med en bra känsla igår och det är ju alltid skönt. :) 


Idag skall jag spåra är tanken, sedan jobba, hämta flyttlådor och kanske börja packa lite. 

Funderar på att köra tre spår nu på förmiddagen (har en bokning vid ett) och sedan 3 på eftermiddagen. Det har ju börjat smälta av nu igen :D 

MAllen  har ju tappat kondition under vintern och den måste vi få upp igen!  :) 


På torsdag är det träning i rottne och på fredag ska Ulla och jag troligtvis spåra vid hennes. Bra med ny spårmark :) 


Det är väl ungefär det vi ska hitta på i veckan. Söndag firas hos mormor i vanlig ordning :)


Ha en bra vecka alla :) 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 21 mars 2013 09:36

Hallå allihopa, nu börjar till o med Emme tröttna på detta trista väder. 

Spåraktivitet ligger nere på noll.Dels pga mattes motivation, dels på grund av att vi ju bestämt oss för att satsa på snöfri mark.. Får kanske börja tänka om där om mitt mål skall uppnås till hösten.. 


Veckan/helgen har varit relativt lugnt, matte har varit trött och orkelös och funderar på att börja med vitamin piller igen. Tror dom hjälpte pyttelite. har kommit lite i obalans med mat och sovvanor och det påverkar ju också.

Min jäkla tand värker en del nu också(Den gör det i kylan). Vaknade mitt i natten i förgår och hade bål ont.Gick upp och tog lite flux munnskölj och tandtrådade lite sen försvann det mesta hmm. inte har jag tandläkar tid försen i april heller på grund av nån sjukskrivning där. (onödigt vetande för mina läsare och det dåå vaaa:P) 


Söndagen fick mina små vara hemma när jag åkte till jobbet, måndagen hade jag tänkt också att de skulle vara hemma men då protesterade mallen direkt med att börja hoppa på en och verkligen påtala att nu räcker det matte, vi var hemma igår. Så dom fick följa med på jobbet i alla fall, något griniga men..

 

Sökträning hade vi i lördags också. Matte han nästan bara dit o köra sin hund sen åka till jobbet. Så tråkigt att det ska vara så!! Men har inte mkt val så. Tycker det gick rätt bra. Första skicket gick inte så bra då enperson lämnade gruppen när figge gick ut, så då ville hon efter den andra personen.. Här hittar hon husse:


 


Lite Agility har vi tränat också. Bara kontaktfält när vi ändå lät dom springa av sig.. Tyvärr är det inte väder för detta ännu, och nu kommer det mer snö.. 

 

matte jag vill med ha.. 


 

 

i tisdags var det träning i rottne, malle med överskottenergi var, ja överenergisk till en början. Gick för fort och allt ska gå i 110 och gärna ska vi gå för långt fram i linförigheten.. 2 små utfall gjorde hon också. Hade nästan glömt att hon brukar göra det, var ett tag sen sist, men det hade nog sammankoppling med vilan.Jag skötte det bra i alla fall tror jag. Gjorde ingen stor sak av det men accepterade det inte heller.  Fick träna på vänstersvängar, det behöver hon och jag, dom blir ofta lite galna, men tror jag börjar få in det nu. Eller ja vi :P


Igår gjorde vi inte allt för mycket, vi tog en åker promenad och busade lite


 

   


matte kastade in lite ved också.. MAllen var med som support. Viktigt att inte ligga på kall mark sa hon. 

 


Tränade även lite på framförgåendet. Fått lite tips av annette nu hur vi ska vidare utveckla, dock blev det ingen vidare utveckling då jag ökade avståndet mellan gottet och där vi startar om man säger och det var svårt nog för henne. 


Att tänka på också: Träna aldrig på apporteringen om du kastar apporten brevid trossen, dom väljer gärna fel föremål att apportera då ;)

 



Sen åkte vi upp till jobbet och där hade ulla och Anna möte inför Rallylydnadskursen som kommer starta i veckan. 

Tränade även nybörjar skyltarna också. Bara för att göra lite. Tycker det går bra, och är även hjälpsamt i linförigheten, blir lite mer förväntan över att snart ber matte mig ligga, eller snart ska jag sätta mig framför etc, hon får vara lite mera vaken helt enkelt. Tränade även vänstersvängarna och det kändes bra.:) 

 


Vi hade även tvättid förra veckan, och mallen har ju en egen kudde (jaa hon är bortskämd jag vet) Som ligger vid mina fötter som hon fått ärva av matte när matte fick en ny, så här ser hennes örngott ut.. "malifierad"

 


Att mallen drar in saker i sin bur i bilen är väl allmänt kännt.. MEn fattar inte hur hon lyckats stjäla en penna, mattes hårtoffs etc. Detta är alltså gömman som låg under hennes filt.. 

 


Jag har även beställt två nya tunnlar, en 6 meters o en 4 meters :):) dom kommer vara svart i grundfärgen och röda i spiralerna. Detta på grund av att svart är den läskigaste färgen, och fixar dom den så fixar dom alla andra;) Såna här är det fast i annan färg då:)

 


På grund av vädret idag kommer resten av vår dag idag se ut sån här.. :

   

Agilitygrund kursen blev tråkigt nog inställd idag, går ju inte träna agility i snöstorm likssom. Hoppas vädret blir bättre tills fortsättningskursen startar på måndag, för då kommer vi vara ute..


Ha det gott! 

 



Av Emmelie Karlsson-Rydell - 14 mars 2013 17:18

tjoho. Hoppas allt är bra med er :)

För oss har det blivit lite träningar mellan jobbet. 

Spårat har vi tagit upp lite igen, varit lite dåligt med det på grund av tidsbrist. Men får ligga i lite nu när jag siktar mot apellen i höst. 


2 spårtillfällen har det blivit i veckan och dom gick väl relativt bra, lite svårt att hitta mark utan snö bara, och bättre blir det väl inte av all snö som dykt upp idag.Så trist. Hoppas inte det är lika mycket i emmaboda då blir jag saad. :) 

Menmen. 


i måndags blev det 3 spår. Två på 80 meter och ett lite kortare.  en tross i slutet på första och apporter på de andra. Tycker det gick bra för att vara första gången sen kursen o så, genom vildsvinsbök gick ett av dom, det mittersta spåret blev en del strul i, vet inte rikitgt varför. kan vara vindförändringar just där eller en kattpassage (har sett tidigare  och såg kattspår ) Men jag vet inte. 


Sen åkte vi till jobbet, matte jobbade lite sen fick tid över så tränade lite på läggandet under gång. Gick bra tycker jag. Tränade även lite på rutan. Kändes också ok. 


Sedan var det dags för styrelse möte. Min första gång som sekriterare. Gick nog sådär tror jag, men nog skall jag kunna lära mig det också.Det jobbiga är ju att jag har så ont om tid:P


På tisdagen blev en bokning inställd så hundarna och jag tog ledigt..Det var skönt kan jag säga.  Bara vara likssom :) 


på onsdagen var det dags för sonics årliga vaccinering. Hundra överslag blev det på ett ungefär och tjuta så folk tror man håller på att slå ihjäl han. Hm. 

Kontroll av öronen blev det också då han kliat sig en anings där.400 kr kostade det och besked om rena trumhinnor men lite irritation i ena örongången.. Rengöring 3 dagar sen trodde dom det skulle gå över.400 extra kostade det..Snacka om hög minut lön. :P

Så här stressade var vi...Och gömmer oss gör vi också.

 


Mallen fick sig sedan 3 spår. ett cirka 40 meters som inte gick någon höjdare. flera meter innan hade hon näsan på apporten, jag väntade ut henne för vill hon ska trycka ner nosen i backen, men till slut bara satte hon sig. (vilket hon gör när det blir för jobbigt för henne, typ som när man tränar skall.  Men markerade gjorde hon ju iaf.. 


andra spåret var på cirka 90 meter kanske, men med två apporter i, den ena efter cirka 50 meter och den andra cirka 40 meter.  Hon markerade båda så fint,vill dock att hon ska ha ett rakare läggande och inte att hon vänder sig, det är en av grejerna vi jobbar på. Belönade första markeringen med leverpastej . Noterade att den var lite drygare och höll längre än kattmarksburken och hon gillade det lika mycket. Hoppade leken där. för jag ville hon skulle starta på samma ställe. hon gick på spåret och markerade nästa. KAnon.  Här blev det både lever pastej och bus.. 

Så här bredbent blir mrs malldutt när hon markerar slutapporten :P

 




Sista spåret blev lite kortare på grund av att snön inte är borta så man får ju vara på de ytor som är. 

Blev problem i slutet, tänkte lägga apporten precis innan snön men tyvärr var det ju nån slags taggiga grejer som växte där, och det ville jag inte hon skulle liggmarkera på, så gick över en liten snöplätt vilket skapade lite problem för henne så klart. 

Svårt att hitta apporten och rätt så virrigt. Mattes fel. Menmen. MArkeringarna sköter hon ju fint i alla fall. 


Efter spårningen tränade vi lite på framförgåendet. Gick rätt bra tycker jag. Bara till att fortsätta träna :) 


Film där rutan är med och framförgåendet: 



 


Idag åkte jag till kalmar för att möta ida för lite träning i guldhunden. Gick relativt bra tycker jag, hade gungan med för första gången i bana. Hon fattar o ta det lugnt oftast.. däremot fuskar hon vid kontaktfälten i både balans och a.. men det beror på matte och inte henne så det kommer :) 


Fikade sedan med issa och shoppade två nya böcker och varsitt gosedjur till de små på second hand :) 


             


Sen var jag ju tvungen o fota mig själv när jag hård som en viking äter jordgubbsglass under rastningen av de små i 4a minus hihi

     


Och mallen.. JA hon är bara hon.. 

 





Av Emmelie Karlsson-Rydell - 8 mars 2013 16:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emmelie Karlsson-Rydell - 8 mars 2013 15:15

IDag kommer det bli två blogginlägg.

Jag känner mig inte riktigt ok med att gå ut med det "hemliga" för alla mina vänner/fejsbookvänner eller övriga främlingar. (syftar på min stalker som läser här en gång om dagen..) 

Lösen är samma som sist:)


Men nu blir det lite träningsuppdat:) 


Jag har jobbat väldigt mycket dom senaste tiden.Min första lediga dag idag på nio dagar. Men så är det väl lite när man driver eget. Tur man har ett pojkvän som är oberoende av en näst intill :P Man tröttnar ju inte på varandra iaf. Men vi somnar ju tillsammans varje natt i alla fall så så illa är det ju inte. Förutom när jag är dödstrött o lägger mig tidigare för då är sängen full när han kommer och han verkar ha gett upp lite efter vår tid tillsammans och orkar nog inte riktigt kriga mot våra två små om sängplatsen brevid matte. hehe. 


Menmen. lite har jag hunnit träna. om än mestadels korta stunder. 


var i rottne i måndags hos annette. Tränade stadgan. Hon har höjt ribban lite med störningAR men mallen klarar det galant.

För oss är det mycket nytt som jag inte provat på innan så vi lär oss och utvecklar oss bra där. 


Jag är numera säkrare och vågar släppa kopplet trots att det är trångt i lokalen. Så jag är väldigt nöjd med oss. Fast att mallen har vart aningen slö den sista tiden (Välkommen skendräktighet..) 

 


Fick även lite tips hur snabbare ställande, mallen har ju inte så snabbt varken ställande eller läggande. Får se om det funkar. Men jag måste ju erkänna att jag drar mig lite för att träna det.. Ställandet har alltid varit tråkigt för oss och det sitter nog kvar lite i skallen på mig. Menmen :P 



Har även tränat med ulla i veckan. Gillar dom träningarna. Helt lagom att vara två stycken och allt är så avspänt. Jag tränade lite på tvåans/apellens moment. Dvs hopp sitt hopp. rutan och att kasta apporten. Gick helt ok. 

Vi har ju tränat rutan lite innan, 

och då har jag gjort som så att hon har fått se när jag lägger godis, vi har gått nån meter ifrån sen vänt och skickat henne. Nu är vi på tio meter med godis ibland och inte godis ibland. Men det var ett tag sen vi kört  så mallen fick tänka till..

Första skicket gick hon inte in i rutan, ställde sig precis utanför, observerade mig för att få bekräftelse på om det var rätt eller fel. 

Ropade tillbaka henne, skickade igen, hon gjorde samma sak, men lade sig för att sen om det var rätt.. 

Ropade tillbaka igen , skickade henne och hon satte det. Jag gillar ju att hon testar själv, upplever att dom lär sig mer på det. så vidare det inte övergår i stress men hon är ju rätt lugn så så ännu är det ingen fara. :) 

Har tänkt hålla i den träningen lite så hon lär sig ordentligt. 


Hoppet är jag inte riktigt nöjd med. Hon gör ju vad hon ska, men jag vill att hon hoppar en bit ifrån hindret och tar ett par steg. så hon får lite mer fart. Får fortsätta jobba på det. 


Apporteringen springer hon ut på men harinte lika bråttom in. Men det kommer nog inte bli några problem att få in det. :)


Fjärren går väl ok med tycker jag, är ju inte så jätte duktig på det, kanske något att ta upp nästa kurstillfälle, få lite kritik/tips  på det :) 


platsliggningen

  


Ett stycke nöjd kito. 

 


Igår var vi på ett viktigt möte. Gick väl helt ok.. :) 


Idag har jag varit och tränat på kbk. 

Sonic tränade jag svängar och följsamhet över hinder (han har ju liiiiite svårt att samla sig ibland på tävlingarna ;) )

Blev besviken att gungan inte var på klubben. det är ju vår akilleshäl just nu. Menmen. 

Tränade även lite slalom mellan benen för att ha något att göra som var lite annorlunda. Lilleman njuter verkligen av sin egentid. Kasta lite boll och så. 


Jarra fick träna rutan, hopp sitt hopp, fjärren , stadga och framförgåendet samt appotering. 

Hon var lite loj , vilket jag tar hänsyn till så har inte stenhårda krav just nu. Hade sån tur att när vi tränade stadgan och jag sprang runt och retade henne med att slå henne med trossen, rycka den framför nosen på henne, dra den över henne etc så kommer det först ett hundekipage och sedan ett till. Hon tittade lite på dom men stannade så fint. Det hade ju varit en omöjlighet för ett år sedan. Så snacka om nöjd matte! 


Rutan gick sådär, backade lite och använde gotte, (hade min ruta i gokarthallen och de hade bara koner på klubben) så efterssom dom var lite annorlunda kände jag att jag ville underlätta lite för henne, 

Hon skötte sig fint i alla moment, men inga är färdiga ännu. 



Det viktigaste av allt: LILLEMAN FYLLDE 6 ÅR I ONSDAGS:D mattes stora kille  

 


Öppna födelsedagsklappen :


 


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 1 mars 2013 20:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards