wokita

Alla inlägg under april 2012

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 27 april 2012 00:09

Det är pisstråkigt o va sjuk!! nu är febern nästan borta, o den äckliga swettman. Men hosta, yrsel och halsont och förkylning är kvar:( Är lite nojjig att det är samma som min halvbror o dom har haft, då den inte läkte ut försen dom fick lite starkare medicin:( 


Blev ingen träning för mig o lilleman idag. hade vi kört hade nog matte fått en hjärtattack :P Skippar viltspåret imorgon med om jag hinner få svar på mejlen att de hittar till markena själva. behöver vila inför helgen då vi ska köra sök på lördag och jag ska dommarskriva på söndag. vill inte stå o hosta när dom kör likssom :P 



Sen så segt o vakna med världens träningsmotivation för att sedan inse att det inte är möjligt i praktiken :P

Börjar nästan drömma mardrömmar med nu när man sover så länge :( 


Skulle bara gnälla av mig lite. 

Tack bästaste pojkvän för att du trots sjuk orkar rasta hundarna när jag inte gör det. Du är guld värld mitt hjärta:):) 


 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 25 april 2012 11:37

men mår lite bättre nu i alla fall. det värsta är hostan. Febern och frossan har passerat och det är skönt. Berra har blivit smittad verkar det som med. men verkar ändå lite piggare. 


I måndags på kursen var det riktigt jobbigt. Kändes som jag inte kunde bidra med nånting alls. var så döende så jag hade nog kunnat svimma på plats:P *gnäll gnäll gnäll* :P

Borde inte satt mig i bilen överhuvudtaget. Kändes nästan som man körde påverkad,  allt gick jättelångsamt och ljuden var mycket lägre. 

Menmen. Angelika tog det mesta så jag slapp det kan man väl säga. är så otroligt tacksam vi är två:p 


Igår var det tävlingslydnad. Gick rent åt skogen kan man väl säga. Mycket förståeligt då jag orkade inte med ett stycke energiknippe som inte gör som jag vill i detta tillståndet:P Hon har ju i princip fått vila sen i torsdags så ja. energin har väl staplats. 

Det gick kanon för berra o sonic i alla fall så det var väl roligt:)

Hur det gick fel för mallen o mej vill jag in te ens skriva om.... :p


Har tänkt åka ut en runda till klubben sen idag så hon får träna lite. annars lär hon va tokig på söndag :P


Jag funderar på att låsa bloggen igen. och radera massa facebook vänner. Vet inte riktigt hur man ska dra gränsen?

Känns som att de flesta man har där kan man råka stöta på ibland, men då pratar man mest för gammal vänskaps skull eller av vänlighet.  

De vänner man har färskt i minnet och träffar lite mer regelbundet (vilket numera faktiskt mest är hundvänner) är det inte bättre o ha kvar dom? känns som resten mest är där för att snoka. men jag vet inte. 

Folk som inte gläds med en utan mer tittar och ignorerar, vet inte. gillar det inte alls... Får ta mig en funderare på det här. Vi hörs o syns tjoho! :) 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 25 april 2012 11:37

men mår lite bättre nu i alla fall. det värsta är hostan. Febern och frossan har passerat och det är skönt. Berra har blivit smittad verkar det som med. men verkar ändå lite piggare. 


I måndags på kursen var det riktigt jobbigt. Kändes som jag inte kunde bidra med nånting alls. var så döende så jag hade nog kunnat svimma på plats:P *gnäll gnäll gnäll* :P

Borde inte satt mig i bilen överhuvudtaget. Kändes nästan som man körde påverkad,  allt gick jättelångsamt och ljuden var mycket lägre. 

Menmen. Angelika tog det mesta så jag slapp det kan man väl säga. är så otroligt tacksam vi är två:p 


Igår var det tävlingslydnad. Gick rent åt skogen kan man väl säga. Mycket förståeligt då jag orkade inte med ett stycke energiknippe som inte gör som jag vill i detta tillståndet:P Hon har ju i princip fått vila sen i torsdags så ja. energin har väl staplats. 

Det gick kanon för berra o sonic i alla fall så det var väl roligt:)

Hur det gick fel för mallen o mej vill jag in te ens skriva om.... :p


Har tänkt åka ut en runda till klubben sen idag så hon får träna lite. annars lär hon va tokig på söndag :P


Jag funderar på att låsa bloggen igen. och radera massa facebook vänner. Vet inte riktigt hur man ska dra gränsen?

Känns som att de flesta man har där kan man råka stöta på ibland, men då pratar man mest för gammal vänskaps skull eller av vänlighet.  

De vänner man har färskt i minnet och träffar lite mer regelbundet (vilket numera faktiskt mest är hundvänner) är det inte bättre o ha kvar dom? känns som resten mest är där för att snoka. men jag vet inte. 

Folk som inte gläds med en utan mer tittar och ignorerar, vet inte. gillar det inte alls... Får ta mig en funderare på det här. Vi hörs o syns tjoho! :) 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 18 april 2012 22:15

Tjotjena. nu har min första grundkursstartat. och fy fasiken vad roligt det är! Nervöst men kul. :):) Kanske man borde satsa på en karriär som lärare i stället?? ^^


Igår var det tävlingslydnad. Gick hyffsat. Jarra fick göra 3 platsliggningar, räknade till 30 ungefär sen gick jag tillbaka. Reste sig inte en gång trotts andra hundar gnydde och skällde osv så det är jag jättenöjd med. fortsatte även träna ingångar och har bytt till leksaksmotivation istället för godismotivation. 

Annars är det inte mycket. träna henne på apporten. Svårt med två hundar samtidigt. Så får nog tvinga ut berra på plan nån dag:P 


Idag har vi varit i nybro på ringträning. tycker det gick bra. hon kan springa lite längre. Dock fick hon ett rätt hårt knyck med strypet jag har när hon flög mot zamba en gång :( Har ju aldrig styp på henne annars så hon är inte van. Tror inte hon kommer göra om det, men det var ju inte så jag vill få henne o sluta:( 

Men annarsd nöjd o så. lägger in nån bild o nån film så ni får se:) 


Torsdag: agilityträning

fredag: viltspår

Lördag: tävling njurdung

Söndag ledig. 


   

Isabell och Zamba


Jag och Jarra springer lite.


Vi springer i "ringen" , ignorera att hon tappade godisen o jag missade det^^ Vi är efter den vita hunden :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 15 april 2012 18:12

tjoho. idag började vi med att lägga viltspår, lät det ligga under söket så cirka 2 timmar. 


Jarra började, det gick kanon för henne tycker jag. lite trött mot sista skicket. men annars duktig. lyssnar och är väldigt fokucerad. måste bara lära henne skall också:P 


För samba gick det sådär. nånting skrämde henne lite så hon blev lite ur balans, men tror hon blev mer intresserad och motiverad sen mot slutet. 


sen tog sonic spåret. gick sådär. tror han följde mina spår och inte blodet/klöven. menmen. 


sen åkte vi till ebk. jag planerade kursstarten imorgon med angelika och berra körde lydnad med sonic o jarra. 


sen tog jag säcken med sonic. gick bra efter ett bra tag. jobbade mkt på hans självförtroende. mkt beröm o klappande o busande , får köra igen på tis o sen torsdag så får vi se:) 

lägger in lite bilder iaf. 


Tjotjing!


                                                                 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 14 april 2012 21:49

nu när jag har passerat den yttersta irritationen kan jag fortsätta berätta om min vecka :P

på tisdagen hade jarra o jag och berra o sonic tävlingslydnad. Det gick bra. tränade bakdelskontroll och "älska tävlingspositionen" båda hundarna gick kanon typ. även lite kvarstannande osv. 


på onsdagen hade vi instruktörsmöte och det är det jag skriver om det:P


på torsdagen var den öppna träningen. körde en platsliggning med jarra och jannis innan. lät dom ligga en halv/en minut ungefär. gick jätte bra. Ringtränade henne även. 

Sen sonic, var en perfekt agility bana för han. gick felfritt utan problem. nicenicenice.  hoppade typ utan moi:P


fredagen var vi o la viltspår. funkade bra där med. ska börja lägga lite fler korta nu då han fortsätter spåra efter han funnit klöven typ. Jarra börjar acceptera det också. inte för att hon ska köra menmen. 


idag var vi kalmar och tävlade. blev så himla besviken på det där med säcken. vi som kämpat så i flera månader för att det ska funka så blir det ett sådant bakslag. trist trist. han var inte heller sig själv sista loppet. slö och trött. tänkte först på njurdung förra året där han blev så med då vi hade en löptik bakom oss, men nu är han ju kastrerad så kan inte vart det. försökte leka igång han men det funkade likssom inte. Tråkigt. men nya tag nästa vecka :)


imorgon är det sök för jarras del och viltspår för sonics. ska även träffa angelica för sista bestämmelserna innan kursen drar igång på måndag. 


kulkul. :) Nu ska pojkvän och jag kolla skräckfilm. Kul att lite gamla skolkamrater dök upp idag på tävlingen också :) 


ha det fint :)!

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 14 april 2012 19:19

jag orkar inte skrive eg. är så himla trött. 

Men i agility klassen slarvade banpersonalen med att bry sig om att rätta till släpet i säcken. så sonic fastnade och tjöt. Kollade filmen efter och kunde även i kamran höra det. Så ja. hela dan sket sig för han ville inte gå in i den en gång till sen. Så nu får jag börja om till början. jippi. Tävling nästa lördag hinner man få upp hans självförtroende till dess igen? tror inte det. lagt månader av tid förra gången. Skit med!



                               

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 april 2012 22:20

Hejhej. Nu har det vart lite ledighet. Skönt! Får väl ta från dag till dag vad som hänt efterssom jag inteorkat uppdatera:P


På söndagen var vi och ringtränade Jarra i nybro. Det gick sådär. Hon tror det är lek när man springer så till en början bet hon i jackan lite. Men hon förstod snabbt och sprang mkt bättre. Så där får vi träna på. 

Hon tycker det är äckligt när någon annan tar på henne när hon står. Flyttar sig närmre mig. Provade även att ha berra till att känna när hon stod men det var också äckligt.  Hon visar inget aggressivt eller så så det är skönt (Till skillnad mot jaktlabben som bet mot han som höll i det :O?)

Tandvisning tränar vi också på. Visa-köttbulle visa- köttbulle. Ja ni fattar:P 

Menmen. Det är bara att träna på. 


Tisdagen började tävlingslydnaden. Vi körde början på fot först. Det gick okej. Jag har lite trubbles med kopplet med det kommer te sig bra det med:P Måste hinna träna med bara. :P

Sen var det kvarstannade också. Tycker Jarra var jätte duktig. Hon satt kvar fast att en annan hund började skälla. Och hon har stora störningar där i och med att hennes bästa kompisar i världen är med.. (Sonic, Jannis och Kira) 

Gick bra för berra med. Dom behövde öva att få han närmre sidan och större retningar vid kvarstannandet. Och att husse ska belöna snabbare.  :)


På onsdag var det möte med agility sektorn men vet inte om jag får skriva om det här så ja. :P


På torsdag var det städdag och öppna agilityn så var där o körde med sonic samt räffsade lite. Sonic har börjat sväva ut lite och han har börjat tjuvstarta. Får se hur träningen går på torsdagen som kommer. 


På fredagen var Jarra och jag i hoglandspark och tränade lite ringträning. Det gick bra. Blev lite sur för det kom en man och hans dotter och ställde sig precis där vi var. Och vi behöver ju lite plats för o springa, men det gick bra. hon brydde sig lite om den flygande freesbeen men glömde det snabbt. en gång kom den på henne men hon reagerade inte då det avr under belöningen med kamptrosen. Men ändå. Man kan väl be om ursäkt? Inget o hänga upp sig på men jag hade väl gjort det om jag varit han. 

tränade även "fot" och kvarstannande där.


Berra o Sonic tränade kvarsittande. och det gick la bra det med:)


på lördagen var vi hos berras föräldrar på påskmiddag. och hade tvättdag innan :P


På söndagen fick sonic sitt första viltspår och han älskade det. Så det kommer bli "hans egna" aktivitet. Jarra reagerade dock lite när vi stopade ner klöven. Tyckte det var obehagligt och blev lite orolig. Tydligen kan dom bli det i den åldern. Menmen. han tog spåret direkt. och fan det kanon roligt. Sen åkte vi till mamma och hade påskmiddag, inte kul tycker vovvarna för dom får inte vara med för den onda samojed var där. 


Där ligger min irritation jag skrev i rubriken. tyvärr kan jag inte skriva mer om det av respekt till en av mina bekanta. Men fy vad människor kan bete sig och tro att dom har mer makt än dom har. !! Händelsen handlar alltså inte om min familj/släkt nu utan en annan sak. Ni får skriva på fb om ni vill höra mig upprörd om det:P


Idag har vi bara chillat. Städat lite. (berra dammsuger och jarra sonic o jag hänger i sängen :P) Vikt in tvätt o så. 


Imorgon är det tävlingslydnad igen. Kul:)

på onsdag är det instruktörsmöte 

på torsdag är det agilityträning med sonic 

på fredag börjar den "riktiga" viltspårskursen

på lördag tävlar vi första off agility för i år i kalmar

på söndag ska angelika och jag gå igenom kursen samt det är sökträning för Jarra. 


Nu ligger hundarna och tuggar märgben. gott tycker dom. 

Tjotjing på er:) !

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards