wokita

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Kaosdag..

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 augusti 2013 18:58

Hallå mina vänner, allt bra?

Själv är jag trött som jag vet inte den.. 


DAgen började med kaos och lugnade sig sedan. Jag som tror att mitt liv hela tiden går på nån slags balans där jag först har mkt otur sen får väldigt mkt tur tror att det bådar gott för morgondagens tävling.. 


I vilket fall som. Idag vid 10 hade jag en bokning, ställde klockan på 8,30 under natten har min tfn beslutat sig för att inte funka mer. 

När man då jobbat som jag hela sommaren, tagit varje pass själv och kör på 6 dagars veckor så vill kroppen inte gärna vakna av sig själv. 

10 över 10 väcker berra mig.. 

Telefonen min har ballat ut dvs den är död. Och går inte starta mer. Den har dött under laddningen. 

Skitkul. Upp direkt, slänger in hundarna i bilen o kör till jobbet, ursäktar mig osv. Har ytterligare en bokning 11,15. Första bokningen var 9 personer mer än vad jag visste.. Dvs bokning två får vänta kanske 1 halvtimme .. 


Massa strul med bilarna som jag kanske inte behöver skriva med men under en period hade vi bara tre fungerade bilar.. 

MEn men. 


Nu är jag hemma igen iaf. Telefonjävlen startar fortfarande inte. BLir så sur. Får en ny för attmin är sprucken överallt och blir glad. 2 månader senare så funkar inte skiten. 

Vi har ringt företaget om det i alla fall och de tror att det är något fabriksfel. 

Vi får väl se vad som händer med det i alla fall men är ju lite störande i och med att jag har min telefon som arbetstelefon. 


MEnmen. Igår tog ju sig Towe och Birgitta en titt på vårat backande i stegförflyttningarna och vi fick lite tips om hur vi skall träna det, det är metoden mot en vägg. Här är resultatet på det första tillfället :




Ikväll blir det kanske lugnt, eller så far vi in tills stadsfesten vi får se. Vi tävlar ju agility i morgon i nybro så matte måste vara pepp. 

MEn pappa kanske ska köra in o då kan vi ju åka med han, får se hur det går.



Körde även lite vittring, och jag tror  hon börjar förstå, skall testa med att lägga ut kottarna på en linje nästa gång, så får vi se hur hon tacklar det. Hon tuggar lite på kotten men det får vi träna separat :)


HA det fint så uppdaterar jag nog i morgon efter tävlingen :)


Tjoho

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 augusti 2013 17:55

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag en väldans bra dag idag. Men vi börjar väl med att berätta om gårdagens agilitytävling i kalmar. Film kommer under sedan,.    Jarra: Skötte sig utmärkt.Tyvärr gav jag oss några fel. Hon gjorde ett pet ...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 augusti 2013 22:45

HEj mina vänner, hur är det med er? med mig är det bara fint. lite trött kanske men hon börjar ju bli sent så klockan :)   Sen sist har vi joggat. DEnna gången senare på kvällen och hundarna hängde med. Inte lika jobbigt men mina skenben gör så...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 6 augusti 2013 20:56

HEj mina vänner, hur är läget? Med mig är det fint känner mig lite hurtig, nöjd och glad. :)   DAgen idag började med lite halvmullet väder, kanon tänkte jag och planerade in spårande mellan gräsklippning och dropinen på jobbet.    Vid 10-1...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2013 16:59

HEj mina vänner, haft en bra dag? Det har jag för det är ju min lediga måndag :)  Efterssom berras semester tar slut på onsdag så har vi haft en chill dag . Vi beslutade att faktisk ha en dag där vi badar med hundarna vid vattnet. DEt har varit lug...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 4 augusti 2013 21:13

Hej mina vänner, allt bra? Själv är jag halv okej. HAft tillbaka yrseln nu igen. Så segt o drygt. Har inte varit så pang på, men en dåsighet i huvudet. Inte så jag behövt sätta mig på golvet eller så, men så man får tänka på vissa rörelser.  Bad ...

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards