wokita

Alla inlägg under februari 2012

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 28 februari 2012 18:38

Mhm. Årets första tävling på söndag. Sonic o jag har inte tränat ett smack. Ska bli spännande. Dock har han chillat ett tag nu så tror han är taggad. Börja med inoff i alla fall.. så man får köra nåt test innan det börjar på allvar. Kom på att det är väääldigt länge sen sonic sprang i säcken.. Menmen. har inga höga förväntningar o ser det som en träning i alla fall :) 


Annat nytt da? nja. Ska på 30 års fest på lördag i kalmar. Systers kille fyller.  Stannar nog inte så länge dock. men en stund så. 


Annars är det lugnt. Har ingen vidare lust att varken blogga eller göra väsen av mig så det blir bara kort. Tjotjing :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 februari 2012 15:47

                                                                                                                           

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 3 februari 2012 10:21

Igår var det instruktörsmöte som jag tog med jarra på. Inte smart i efterhand då jag i nävragöl kom på att hon löper. Stackars Jannis fick det nog stressigt. Skäms på mig:( 

Ändå stod jag i valet o kvalet om vilken hund jag skulle ta med. Sonic vill ha egentid men Jarra behöver det sociala så ja. Inte tänker jag på att hon löper då vi inte har några problem med det hemma så de glöms likssom bort:P



Men men. Tanken blir i alla all att jag och angelica ska ha valpkurs tillsammans, samt jag ska ta emot anmälan till sökgruppen. japp.


Det kom även på tal om fortsättningsgruppen jag är anmäld till i ronneby.. Och de ansåg jag skulle gå direkt in i tävlingslydnadsgruppen i stället. Fick en tankeställare. Mitt största mål med jarra är ju en stabil och sund hund som ska klara alla miljöer och människor, och jag vill inte gå för fort fram. Men och andra sidan så kommer vi nog inte utvecklas så väldans på en fortsättningskurs och då är det svårt att motivera sig. Så jag tror vi tar tävlingslydnaden i stället. 


Japp det var väl det. idag ska vi till berras mamma o pappa. se om jarra kan va där när vi åker på melodifestivalen i morgon (inte för jag vet vad fasiken vi ska göra där:P) 

Och på söndag blir det hockey. 


Sen på måndag börjar min utbildning wiho:)


För övrigt funderar jag på att änmäla berra o sonic till tävlingslydnaden också;) Vovven klarar det nog men gör husse? slipper han sitta o bara glo också:P  Vi får la se. Frågan är om man ska dra ut till skogen nu, gå stadsprommis med de båda eller låta dom leka av sig på baksidan innan pappa kommer hem för lite träning?? 


Ha det fint :)

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards