wokita

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Besvikelsen börjar lägga sig från halmstad

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 11 juni 2013 09:14

HEj på er mina vänner. Helgen blev som en del av er nog vet, väldigt tung. 

Den började ok. Jarra o jag disk för jag kanske styrde in henne i fel tunnel ingång hehe. 

Sonic plockade sista pinnen i agility så jag klassade upp honom. 

Jarra körde nollat i hoppet.... Men efter 40 hundar cirka hade kört beslutar domaren att bryta och ta bort hindret på grund av skaderisk... hur sjutton kan de ta 40 hundar innan man gör så??? 

Hon låg på en stadig 2 plats och hade säkerligen fått pinne.. 


DEtta tyngde mig så klart. Jag är besviken på att jag ens körde en omstart. Jag var inte på rätt humör, och Jarra är  så ung ännu och jag vill att hennes tävlingserfarenhet skall vara posetiv. Det är bara hennes 3je tävling . Vi gjorde inga fel men drabbades ändå. 

PRatade med Susanne om det igår på kursen , varpå hon frågar mig, men är ni mogna för klass 2 då?


Och där är svaret faktiskt nej. Det är vi inte. Jarra och jag funkar skitbra ihop på banor med långa sträckor helst med hyfsat raka linjer. Men jag kan inte styra henne tajt. För jarra har inte lärt sig bromsa ännu, hon kan bara gasa gasa gasa. 


här är det "farliga" loppet som då senare dömdes bort, anledningen är hinder 2 och tre, en säck före däcket. 


Jag tycker domaren gjorde rätt, men han skulle agerat bra mycket tidigare. 

Men efter tankeställaren Susanne gav mig känns det bättre. Även om våra pinnar är rätt viktiga då jag jobbar så himla mycket och då speciellt helger.. 

Men känslan av hopplöshet är borta, och nu satsar vi mot nästa som är klubbens Km i helgen. 


Det posetiva vi fick ut från denna tävlingen var att jag verkligen han träna på förberedelser! Hon är ju som sagt ung och vi har inte mkt tävlingserfarenhet. Jag har börjat köra lydnad innan,bara korta sektioner typ vänster sväng , högersväng, 2 steg osv. Så hon laddar ner lite för hon blir så satans laddad av att se någon annan köra. Men jag upplever att vi hittat rätt där.


Annars var tävlingen trevlig, glada funktionärer, himla härliga planer med klubbstuga lite småstrul men mest "sånt som kan hända" . Typ sonic stod som diskad fast han nollade.. 


Här kommer maaassa bilder från helgen:





                                                                                                                                                                                                                 



Igår bar det av till Susanne på kurs, de andra var sjuka så Ulla och jag var själva, superbra var det. Hon är så himla duktig. 

Fick med mig mycket hemläxa och många bra tips om broms och styrning.

Alla 3 kombinationerna klaffade för mig och Jarra och det var precis rätt träning för oss. Måste bara skriva upp och rita upp så jag kan minnas det också. 

Vi tränade tysksvängen, Jakko, rita linjer, starterna och broms, broms , broms! 

ha det fint alla :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 augusti 2013 17:55

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag en väldans bra dag idag. Men vi börjar väl med att berätta om gårdagens agilitytävling i kalmar. Film kommer under sedan,.    Jarra: Skötte sig utmärkt.Tyvärr gav jag oss några fel. Hon gjorde ett pet ...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 augusti 2013 18:58

Hallå mina vänner, allt bra? Själv är jag trött som jag vet inte den..    DAgen började med kaos och lugnade sig sedan. Jag som tror att mitt liv hela tiden går på nån slags balans där jag först har mkt otur sen får väldigt mkt tur tror att det...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 augusti 2013 22:45

HEj mina vänner, hur är det med er? med mig är det bara fint. lite trött kanske men hon börjar ju bli sent så klockan :)   Sen sist har vi joggat. DEnna gången senare på kvällen och hundarna hängde med. Inte lika jobbigt men mina skenben gör så...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 6 augusti 2013 20:56

HEj mina vänner, hur är läget? Med mig är det fint känner mig lite hurtig, nöjd och glad. :)   DAgen idag började med lite halvmullet väder, kanon tänkte jag och planerade in spårande mellan gräsklippning och dropinen på jobbet.    Vid 10-1...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2013 16:59

HEj mina vänner, haft en bra dag? Det har jag för det är ju min lediga måndag :)  Efterssom berras semester tar slut på onsdag så har vi haft en chill dag . Vi beslutade att faktisk ha en dag där vi badar med hundarna vid vattnet. DEt har varit lug...

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards