wokita

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Fettförbräning, träningstävling och markeringsövningar.

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 augusti 2013 22:45

HEj mina vänner, hur är det med er? med mig är det bara fint. lite trött kanske men hon börjar ju bli sent så klockan :)


Sen sist har vi joggat. DEnna gången senare på kvällen och hundarna hängde med.

Inte lika jobbigt men mina skenben gör så helsikes ont i början. Jag får ta hand om dom bättre. Fått lite tips av Manno (Fjanten) Får se om det hjälper.


Springer fortfarande en km men pratar om att först gå rundan o sen springa direkt efter för att utöka lite. Personligen är jag så döende efter så jag har ingen lust att utöka alls :P MEn det får vi väl räkna som lite uppvärmning kanske :)

 




I onsdags var vi i kalmar på träningstävling i agility. Banan var på tok för svår för att vara en "nybörjarbana"

Jag körde den bara en gång då den skapade stress hos Jarra och sonic behöver vila innan tävlingen på söndag.

Det var en väldigt taskig ingång som enligt mig var för nära hindret innan. Ingen av Large hundarna hann in utan en.


Sonic vann sin klass i alla fall trots att det gick skitdåligt^^


Här är filmen :






IDag har vi först jobbat, sen åkte vi till Rödeby för att träna lite markeringsövningar samt budföring.

MArkeringsövningarna gick super! Var länge sen JArra körde men hon mindes allt. Roligt tyckte hon det var också o hade bra fart ut och tillbaka. Får lite dåligt samvete att jag inte hunnit träna mer sök med henne men inte lätt när man jobbar knasiga tider :/ 

Glömt alla hennes grejer med typ så vi fick låna av Towe som tur var :) 

 


Sedan fick hon vila lite i bilen medans matte figgade. 

   



SEdan körde vi först sättande i grupp och där var jag lite nervös, var en ny hund som jag inte riktigt kände till, men det gick jätte bra. Hon tittar ju lite så klart och jag upplever henne något osäker. 


På platsen bestämde jag mig för att kunna se henne, så att jag har möjlighet att korrigera henne när hon flyttar rumpan. 3 minuter. OCh hon flyttade så klart aldrig rumpan. Bra på ett sätt men dåligt på ett annat :P Mallen vet ju inte om att hon inte får flytta rumpan så jag måste ju säga till henne så hon vet :)


 


Sedan bad jag Towe och Birgitta kolla på vårat stegförflyttningar, fick lite tips om hur vi skall fixa bakåtstegen.

Får se om vi lyckas lösa detta också^^



Hann även med lite budföring och det gick faktiskt bra, trots att vi inte kört det på länge, Måste hålla i den träningen så att hon blir färdig för apellen snart. 


ÄVen framförgåendet måste vi jobba på, men det tar vi en annan dag. 



Jag har även köpt ett nytt koppel och halsband till Jarra idag.. Efterssom jag slarvat bort hennes. ÄR lite sur för jag älskade det halsbandet och det var dessutom handgjort till henne :P Menmen det dyker väl upp :)


Blev ett grönt hurta iaf :)

 



Den lille gulliga har varit med husse hos hans föräldrar. Det gillade han nog också tror jag :):)




Imorgon vankas det lång jobbdag så nu ska jag gå och lägga mig. 


Ha det bra:)



 







 
 
Anna

Anna

9 augusti 2013 23:29

Usch det är tråkigt när saker försvinner. Trodde jag hade lyckats glömma min hunds döskalletröja på en tävling. Så svor lite men köpte sen en ny till henne i födelsedagspresent. Kom från ÖB då var ju inte dyr. Men nu för någon vecka sedan hittade jag den plötsligt så nu har vi två :) så du kanske hittar koppletoch halsbandet också. Håller tummarna för det.. :)

http://autografsamlare.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 augusti 2013 17:55

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag en väldans bra dag idag. Men vi börjar väl med att berätta om gårdagens agilitytävling i kalmar. Film kommer under sedan,.    Jarra: Skötte sig utmärkt.Tyvärr gav jag oss några fel. Hon gjorde ett pet ...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 augusti 2013 18:58

Hallå mina vänner, allt bra? Själv är jag trött som jag vet inte den..    DAgen började med kaos och lugnade sig sedan. Jag som tror att mitt liv hela tiden går på nån slags balans där jag först har mkt otur sen får väldigt mkt tur tror att det...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 6 augusti 2013 20:56

HEj mina vänner, hur är läget? Med mig är det fint känner mig lite hurtig, nöjd och glad. :)   DAgen idag började med lite halvmullet väder, kanon tänkte jag och planerade in spårande mellan gräsklippning och dropinen på jobbet.    Vid 10-1...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2013 16:59

HEj mina vänner, haft en bra dag? Det har jag för det är ju min lediga måndag :)  Efterssom berras semester tar slut på onsdag så har vi haft en chill dag . Vi beslutade att faktisk ha en dag där vi badar med hundarna vid vattnet. DEt har varit lug...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 4 augusti 2013 21:13

Hej mina vänner, allt bra? Själv är jag halv okej. HAft tillbaka yrseln nu igen. Så segt o drygt. Har inte varit så pang på, men en dåsighet i huvudet. Inte så jag behövt sätta mig på golvet eller så, men så man får tänka på vissa rörelser.  Bad ...

Gästbok:)

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards