wokita

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 2 augusti 2013 18:12

Hej hallå mina vänner. Idag blir det nog ett rätt kort inlägg. Har inte hänt allt för mycket i mitt liv.


I måndags var det först jobb sedan styrelsemöte.


I tisdags jobbade jag mellan 9 och 9.


I onsdags var det rallylydnadsträning och lite agility för den lillehunden.


Mitt problem i rallyn tror jag är mina höga krav. Jarra är inköpt som lydnadshund och jag har rätt hårda kommado på henne. Dvs jag säger kommandona tydligt. Jag släper inte på dessa krav i rallyn. Dvs hon ska gå en korrekt fot osv. såför alla andra ser det jättebra ut, ett stycka glad hund som oftast gör rätt, men min känsla är inte att det går så bra. Och har jag inte Berra med som filmar så kan jag inte heller studera det efter. Rallyn ska ju vara glädje osv, men samtidigt vill jag inte släppa på lydnaden.. Hur hade ni gjort?

Rallyn är inget "seriöst" för oss, utan mer något jag kommer tävla när jag ändå är på samma klubb och tävlar lydnad.

Rallyn är ett bra alternativ osv. Men Jarra gillar inte andra hundar och hon gör utfall, därför kommer jag inte att utsätta henne för ex honörsrutan som ofta verkar vara placerat så att när hunden står där den står så går den andra hunden rakt mot den. Detta är i mina ögon utmanande för hundar och inget jag kommer utsätta henne för. Därav kommer hon aldrig få starta avancerad klass. 


Sonic fick köra både rally och agility. Det gick väl rätt bra. MAn får ju jobba som en gnu men så är livet med den lille omotiverade ;) Det är ju tur att man inte är blyg att fjanta inför andra kan jag ju säga:P 


Vi körde även en Jacko i agilityn och han typ stoppar ju upp så man får vara tydlig med inbjudningshanden och så men annars köper han det bra. Dock har jag varit dålig med grunderna på honom men det är ju något jag vet om som vi får jobba på. 



Igår var vi på Ebk på månadstävlingen i bruks/lydnad. Jarra och jag körde Sittande i grupp, Platsläggning 3 minuter när jag är gömd, 3ans linförighet, 2ans hopp och rutan, 3ans appotering både med metallen och hopp apport hopp. 


Sittande i grupp gick bra.  Vi har ju bara tränat det ett par gånger och bara 2 gånger med annan hund. MEn hon satt bra, fint och stilla. 


Platsen var jag lite orolig för, jag har ju bara lagt henne dolt hemma själv och tillsammans med Kito. 

Bad att få lägga med en stabil hund och fick då lägga med cissis Hojt.

Hon låg, men som vanligt flyttade hon rumpan lite bekvämare. Jag måste börja jobba på det.


2an hopp gick bra. Hon sätter sig ju långsamt som vanligt .. Letar bollen.


Rutan tog hon fint, inget o klaga på där.


3ans Linförighet var första gången vi körde. hade bett att få göra den för att se hur det gick till.

Tycker hon gick bra. Vet inte om det ska se ut som det gjorde men :P Det svåra tycker jag är sidoförflyttningarna åt vänster. Det får vi jobba lite på. Även backa, hon följer ju o så, men det känns konstigt då hon stutsar efter men sätter sig fot vet inte om det ska se ut som det gjorde:P


3ans apport gick också bra, och även metallen, men det är det vanliga, hon har för dålig fart in. Vet inte hur jag skall få bukt med det, tips?


     


Idag började jag först med att skriva styrelseprotokoll, sedan for vi och jobbade en stund.

Därefter tyckte jag det var dags o ta tag i träningen.. Har blivit så inspererad av att alla andra lägger upp träningsbilder på fejjan så:) 

Det var runt 25 grader ute enligt bilen..Jag brukar ha hundarna inne i sådan värme.. 

Men sen slog tanken mig, att mina hundar tävlas i denna värmen, de måste tåla värmen.  Så vi körde ut i skogen och sprang på elljusspåret här hemma vid oss. 1250 meter långt. Bra början tror jag, Jag är ju inte så vältränad så;)


Lät berra springa före oss, kanske 20-30 meter o längre i slutet.

Jag gick några gånger man sprang huvudsakligen nästan hela. Det var varm o kvavt o andas. Hundarna verkade oberörda, det är ju förvisso skugga i skogen och det hjälpte väl en del så klart. 

Men jag är nöjd med både mig o hundarna i alla fall :)


   



Nu på eftermiddagen har vi tagit det lugnt. pappa ringde så vi grillade lite. Trevlig var det.


Ginza provar nya balansen.

     

Pappa hade köpt med korv till hundarna så klart. Fiffi åt två.. 

 



Vi har även fått 2 krukor av berras mamma , såhär blev det :)

  


I kväll blir det att tvätta färdigt och kolla skräckis. Helgen består av jobb :)


Ha det bra mina vänner :)

Tidigare månad - Senare månad

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards