wokita

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Avbrytet spårande, torpbesök, sättande och vittringsapport del 2.

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 6 augusti 2013 20:56

HEj mina vänner, hur är läget?

Med mig är det fint känner mig lite hurtig, nöjd och glad. :)


DAgen idag började med lite halvmullet väder, kanon tänkte jag och planerade in spårande mellan gräsklippning och dropinen på jobbet. 


Vid 10-11 när jag klippt färdigt åker jag ut o spårar, och då har det helt plötsligt blivit skitvarmt. 

Suck tänker jag. Rastar hundarna och går ut spåret,  kör till mamma o hämtar vatten o lite så och sedan tillbaka för att gå spåret med jarra. 


Första missen var att jag glömt selen. Gör inget tänkte jag (vi tränar ju både i sele och halsband så)

Jag har inte lagt ut någon startmarkering så jag litar på "fläcken på åkern" Jarra håller dock inte med, drar hela tiden mot skogen. Till slut får jag på henne på spåret (Men hon visar otydligt att hon spårar)  Då börjar sonic bålskälla i bilen för det kommer en annan bil = jättestörning, hon fortsätter, markerar första apporten.  Belönar med kattmat, skickar på, ser att hon varken har draget, glädjen och knappt spåret så jag beslutar mig för att bryta av den anledningen att jag inte vill ha flera konflikter i spåret. Jag kopplar loss henne så hon får springa lös. Efter sista vinkeln hittar hon spåret, tar det klockrent och markerar slutapporten  ;) Hundskrälle!! :P 

Belönade henne trots det, hon markerade ju ändå apporten tänkte jag. SEn kastade vi lite vante. Hon gillar vanten.


Därefter for vi och lämnade hundarna, käkade lite på amigo sen jobbade till 5.

Sen lämnade jag Berra hemma och mötte upp Ulla och åkte till Jennys torp i Pellamåla, Vi tog en promenad med deras hundar (mina lämnade jag hemma på laddning) sedan satte vi oss ner och fick egengjord hallonsaft med gofika :) Hon har ett väldigt trevlig boende där, avslappnat , lugnt och mysigt :) Här är lite bilder, bildkvaliten har dock försämrats sen jag bytte mobil tyvärr.


                 



Berra o jag hade egentligen bestämt att springa idag efter han sett klart fotbollen, men då jag kände att om jag åker hem o sätter mig en timme nu kommer jag aldrig komma upp igen så jag  beslutade jag mig för att stanna på hemvägen. Berra hade dock satt sin tfn på ljudlöst så han hörde inte när jag ringde så jag sprang själv. Lyckligtvis låg ipoden i min väska så jag hade lite "sällskap"  i alla fall .  

Det var rätt tungt o springa idag,Skenbenen värkte i början, men det har dom ju gjort varje gång så, men jag orkade inte lika mycket. Kanske för att jag inte hade en malle i kopplet som inte pressade mig jag vet inte. MEn jag sprang det jag orkade i alla fall och jag känner mig så där nöjd och duktig i alla fall :) 



Väl hemma körde jag ett KORT pass med Jarra, med kort pass menar jag skicka henne på "kottehögen" 4a gånger, göra 2 sättande under gång och ett läggande. 

Anledningen till att jag blandar är för att hon skall hålla sig vaken på mina kommandon och inte gissa eller hamna i vana. Vi har fortfarande 2 1a pris kvar o plocka i lydnaden och de momenten får man inte glömma träna på heller :)

Hon var med o vaken hela tiden, och verkar redan ha kopplat vad kottehögen betyder :) 

Här kommer en film :)




DEt var nog allt för mig idag. 

Imorgon får vi nog träna lite på fjärren tror jag :) 

Ha det bra mina vänner. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 augusti 2013 17:55

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag en väldans bra dag idag. Men vi börjar väl med att berätta om gårdagens agilitytävling i kalmar. Film kommer under sedan,.    Jarra: Skötte sig utmärkt.Tyvärr gav jag oss några fel. Hon gjorde ett pet ...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 augusti 2013 18:58

Hallå mina vänner, allt bra? Själv är jag trött som jag vet inte den..    DAgen började med kaos och lugnade sig sedan. Jag som tror att mitt liv hela tiden går på nån slags balans där jag först har mkt otur sen får väldigt mkt tur tror att det...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 augusti 2013 22:45

HEj mina vänner, hur är det med er? med mig är det bara fint. lite trött kanske men hon börjar ju bli sent så klockan :)   Sen sist har vi joggat. DEnna gången senare på kvällen och hundarna hängde med. Inte lika jobbigt men mina skenben gör så...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2013 16:59

HEj mina vänner, haft en bra dag? Det har jag för det är ju min lediga måndag :)  Efterssom berras semester tar slut på onsdag så har vi haft en chill dag . Vi beslutade att faktisk ha en dag där vi badar med hundarna vid vattnet. DEt har varit lug...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 4 augusti 2013 21:13

Hej mina vänner, allt bra? Själv är jag halv okej. HAft tillbaka yrseln nu igen. Så segt o drygt. Har inte varit så pang på, men en dåsighet i huvudet. Inte så jag behövt sätta mig på golvet eller så, men så man får tänka på vissa rörelser.  Bad ...

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards