wokita

Alla inlägg under juni 2011

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 30 juni 2011 09:32

Hallå, Hallå. :)

Idag blir det fullt upp precis som dom tidigare dagarna ;)

Lägenheten är tömd och typ klar nu. Ska åka och dammsuga det sista med bara. Skura i köket också. :)

Fick hjälp av sanna o sofia med allting igår. Mycket snällt, verkar dock som jag bundit mig till sannas flyttstädning om en månad ;) :P


Idag har jag mycket att göra, Måste till skatteverket och adressändra för det har inte funkat-_- Tydligen passar inte mina person nummer in med mitt namn. 


Hoppas inte dom ska gnälla om att mitt namn är felstavat.. 

Dessutom ska jag till arbetsförmedlingen o fylla i penga papper. Pengar är ju alltid kul ;)


Sen är det väl dags för besiktningen av lägenheten också.  Och blir en tur te emmaboda och lämna grejer. Xboxet ska flytta till magnus också :)


Snart är det dags för helg, Det innebär karlskrona pokalen. Roligt roligt roligt. Sista agility tävlingen för mig på ett tag. Nu går vi över till bara hopp. 


Ha det fint alla. :). Vi hörs/ses stalkars så småning om. 



Puss på världens bästa pojkvän och världens mest bedårande vovve :)




Av Emmelie Karlsson-Rydell - 24 juni 2011 07:43

Tror jag ska koppla bort bloggen från fejsbook.  Så den blir lite mer anonym igen. Får se om jag kommer ihåg att. 

Nu ska jag snart göra mig i ordning för jobbet. Är så trött så ja venne vad. -_-


Har ingen lust alls o fira midsommar.. Orkar inte festa o blabla. Inte det roligaste o va bakfull på tävlingen heller likssom. 


Men men nu är det bestämt att det blir spår kursen den 4e juli :D. Wiho :) hihi

Så upptagna datum (där jag inte kommer orka nånting^^) är:

26 juni- simrishamn

2-juni- karlskrona pokalen

3 juni karlskrona pokalen

4 juli spår

9 juli jobb och blåjungfrun med släkten som jag nog missar :(

31 juli lagtävling öland

Lär dra öland mellan den 4e te 8onde.


De va roligt o va tillbaka på ön. Träffa bebbe för första gången på typ aslänge:D

Men man blir dock nostalgisk av att va där. Mycket tankar på förr i tiden passerar. Hm.  



yeye. Nu ska jag göra mig i ordning. Har ingen ork o va framåt ;) Tjing. 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 23 juni 2011 09:29

Är mkt farande nu. Tidskrävande resor osv.. man borde göra så mycket menmotivationen är låg. 


Är just hemkommen från ölandet. Eller just o just, kom igår. Idag ska jag jobba och imon är tanken att jag ska hinna tömma det sista av lgh och fixa städning så besiktningen kan ske. Måste hinna fixa bilen. Sen får det väl bli tillbaka till öland för jobb. 

Ska förbi evita med idag är tanken, hon ska flyttas hem. Tiden och orken finns inte där, och dessutom kommer jag inte va i staun så mycket. 

Men jobb måste prioriteras så är det. Även om det är jobbigt o va ifrån mitt vanliga liv.. 

Sonic får va med mig iaf :)

På söndag är det tävling i simrishamn och snart är karlskrona pokalen. Plus lag tävling på öland. Nice. 

Väntar på spårkurs som ska börja med. Kul :)

Bilköp är på g men det går sakta heh. 



Det var väl nog det. Nu ska jag ut med lilleman. Ta ut pengar med sen förbereda för jobb:)


Ha det bra. :)  

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 4 juni 2011 17:49

Livet har väl rullat på. Vädret har vart asvarmt. Åskat lite så med.. 


Som dom flesta vet har jag inte så bra minne. Så kan nog inte riktigt återberätta allt jag gjort i veckan men ska försöka.  


i tisdags jobbade jag lite och sen var vi och kollade på djurkompaniet i kalmar. Det avr ganska intressant även om jag inte hinner med på allt riktigt:P.


Onsdag jobbade jag lite också.  fick även min nya bok hem som jag fortfarande inte hunnit läsa :D. "släpp kontrollen lös" heter den och handlar om stress på hundar. Verkar givande!  På torsdagen var det ju röd dag så berra va hemma. Tror inte vi gjorde så mycket. Spelade tvspel typ. Tror berra blev lite rädd över ilskan jag uppvisade när det inte fungerade som jag ville^^. 


Fredag var jag o kollade blodtryck o sånt för svimningarna och yrslen jag haft. Det visade på perfekta resultat. Vilket var intressant. Hm. 

Hade även gått upp 2 kg så är uppe i 58,3 nu. Hmm. Måste börja träna känner jag. 

Sen var vi en stund med elin och hennes pojkvän och kollade lydnads tävlingarna i allatorp. Tyvärr gick det inte så bra för ulla och cemi. Dock tyckte jag domaren va lite snål med poängen, fast o andra sidan vet jag ju inte vad dom bedömer under exempelvis fritt följ.. 

Sen va vi på stars en runda med jönne och robban. Jag var inte på topp som vanligt.  har jag förlorat min förmåga att bli full o glad tänker jag? hm. 



Idag har berra o jag vart o köpt fischesss. hihi. 5 kardinal tetror och 5 guppyhanar och en mal:) Kuuuuul! hihihih. 

Sen ska vi hämta nån bil som vi ska låna imon när vi ska till tha öland och gå på djurparken. Lilleman ska med så får inte glömma vatten och nån handduk man kan blöta o lägga på han. har varit så onaturligt varmt den sista tiden. 

Och lillen vill ju verkligen med för han har inte hälsat på dingosarna sen han va typ 2, och dom kommer ju så bra överens :D


Jajaja. De va väl typ allt. 



För övrigt har jag haft en lite nere period och är väldigt tacksam till berra som vart så omtänksam den sista tiden. Vad hade jag gjort utan dig? :). 


Ha det bra alla :)

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards