wokita

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 26 oktober 2012 08:00

hejhej veckaN Har flytit på som vanligt. 

I måndags var jag o tränade jarra på slalom.. ingångar.. gick sådär. det går långsamt men inte om vi skyndar på in. Emme vill väl att det ska funka för snabbt som vanligt. 

I tisdags var det avslutning på tävlingslydnaden och det avslutades med ett individuellt prov. Gick väl hyfsat. linförigheten är jag inte nöjd med. Men hon går bättre om jag säger "fot" lite hårdare. Vill inte det egentligen men vad fasiken. det är inte så jag skriker eller så. men lite mer "nu gör vi det här" rösten. 

Vänster svängar är nånting jag behöver öva mkt på. fixar inte det riktigt. 

Vid ställande  la hon sig. inte heller ok:P menmen.

Apporteringen fick jag ge dubbelkommando--> upprepa loss två gånger. läggandet bromsar jag in på.


Inkallningen har hon börjat hoppa och inte sätta sig korrekt. får backa lite där med. hjälpa henne in. Samma med hoppet.


Apporten tuggar hon på. men jag känner att det är bara 10 poäng och momentet förändras i tvåan sen så tänker inte lägga ner mkt tid på det. 


Tandvisningen blev en tia så de va bra. 

platsen la hon sig på för tidigt kommando annars va det bra. låg still o glodde på fladdermösen som flög runt:P

   

I onsdags var issa o jag ute o spårade. Jarra fick tre korsspår och sonic ett banan viltspår och ett rakt. Issa hade lagt banan spåret helt knasigt så gick sådär.. 

För jarra gick det fint. Gud vad hon älskar det:) 


 

Sen var det avslutningen för agilitygrundkursen och jag tycker alla har blivit jätte duktiga :):)


Igår började min bruks/lydnadskurs på karlskrona bk. Fick lite nya synsätt och grejer jag ska testa. bra med nytänkande:) 


Idag åker jag o hundarna till växjö för att bo på hotell och gå L2an. vi får väl se om berra överlever med att ha plats i sängen^^hihi. ha det bra:) 


p,s vi va med i tidningen :P

 


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 21 oktober 2012 18:52

Tjoalaho. 

Helgen har varit kanon. Nu hoppas vi turen håller sig imorgon med då jag väntar ett visst resultat;)


I lördags var det km på emmaboda bk i agility. Sonic slutade med 0 fel hoppklass och 5 fel agilityklass och en 2a placering i kmet. kul. Jäkla synd pappa dök upp mitt i och gjorde honom lite ointresserad av banan;)

Jarra startade nybörjar klass dvs. Hoppklass utan slalom och inga balanshinder och slutade på 5 fel hon också. Filmen finns här (ha inte ljudet på för jag skriker som fan vid vägran vi får då hon är påväg mot tunneln:P)


(länken om videon inte funkar) http://www.youtube.com/watch?v=2Iv6MLVBfio&feature=youtu.be

 

Sen vidare mot sökskogen. körde 4 skick o nöjde mig med det iom att hon tävlat km o inte skulle va helt överslut:

         


Sen fyllde oengagerad 14 årig lillasyster år så var där och firade. Var trevligt om man bortser från vissa retards som man tvingas se med sällan mellanrum.

Lillasyster:



pappa hade städat frysen  i kiosken på ölands så de små fick sig nån mumsbit=hamburgekött..

 


Sen hem o sova.. :P

 


Idag har vi varit på utställning på blekingemästaren som går varje år. Det gick bra, jarra blev Bir med hp och sen blev vi utslagna i gruppfinalen. är kanonnöjd med henne. satt som ett ljus vid tandvisningen :):) bilder:

                                                         


 

väldigt intressant att få möjlighet att titta på omgivningen:P

 



Ha de gott:)



Av Emmelie Karlsson-Rydell - 19 oktober 2012 20:04

tjoho. Jag funderar på att koppla bort bloggen från fejjan. typ jobbit att det uppdateras där hela tiden. ska bara lista ut hur man gör.. 

Idag har vi haft kursavslutning :) skönt! 


Sen åkte jag och införskaffade ett nytt utställningskoppel till Jarra. det andra gick ju sönder sist vi tränade i alvesta :P 

 

Så blev det;)


Sen åkte vi vidare till Rödeby backen o la lite spår. första gick okej. jag klumpade mig lite med att ha en synlig vimpel.. men hon gick fint. lyfte nosen nån gång så men annars är jag rätt nöjd.. 

Andra spåret tror jag en sån som avr där och motionerade klampat i för det märkte hon typ inte av alls.. sa ändå till att snälla gå inte där jag har lagt spår till hunden.. menmen. 


3je spåret gick hon som en liten klocka. är dunerstolt över henne :) 


Imorgon är det dags för kmet. hoppas jarra får starta som sista hund.. det hade vart enklare;) Tur alla som kommer vet hur hon är o så. men ändå. lite nervöst är det. ska nog köra sonic genom säcken några gånger innan det sätter igång.. uppdaterar efter sen! 


Nu ska vi glo tv och de små äta upp sina märgben. ha de fint:)


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 18 oktober 2012 20:58

Helluhellu. tänkte inte skriva så långt. är båltrött . fastnade på klubben en enligt min sömn för sent går:P 

Vi har nu haft avslutning med valpkursen. skönt. då blir det lite fler lediga eftermiddagar. har varit en mkt trevlig och framåt grupp så det var roligt. hoppas de fortsätter till andra kurser:)


I tisdags var det tävlingslydnad, gick jätte bra när vi va själva uppe på ena sidan planen men inte sen.. helt ofokucerad o brydde sig inte om mig alls- Tyvärr har det ju blivit värre med det. inte kul o börja om från början o backa.. känns som det är det enda vi gjort på sista tiden. 

Menmen. 


Imorgon slutar kursen i karlshamn. ska bli skönt att slippa köra.. är så enormt trött på det- överallt hela tiden.. förlorar så mkt tid om dagarna på det- 4 timmar i genomsnitt. inte kul. 


Menmen. Idag har jag vart på hemligt äventyr. på vad komer jag nog skriva på fb på måndag:)


Nästa torsdag börjar jag brukslydnads kurs på kbk. ska bli kul att lära sig nya metoder och nya synsätt. Behöver det för att bredda mitt kunnande. 


Ha det bra 



Av Emmelie Karlsson-Rydell - 14 oktober 2012 19:36

Hejhej då va man nyss hemkommen efter en fullspäckad dag. Berra lagar soppa och jag tar mig en nu är det helg 3,5a- De ni. Snacka om Lyx;)


Dagen började i alvesta med att träna ihop med de andra vi ska gå uppfödargrupp med. Gick relativt bra. Bit i koppel som vanligt. Märker att jag behöver "träna" upp henne innan vi ska in o visa oss. Försökte äta hippie en gång annars gick det rätt ok att gå mellan 2 hundar. Mitt utställningskoppel gick av också-_- Jäkla tur det inte hände på utställning :P

Ska köpa mig en guldkedja nu i stället och sen ha hennes vanliga koppel. 


Sen åkte vi vidare mot emmaboda. tänkte köra pinnstig och ett korsspår. Men jag var ju helt galet puckad idag. Jag gick spåret först. tog ut jarra och promenadade på åkern. vi kommer fram och jag kommer på mig själv. Jag har för fasiken gått spåret bakvänt. alltså jag började med slutet.. Hur borta i skallen får man bli.. Jajja. var bara till o trampa om. 


Berra fick gömma Jarra och jag gck ut ett nytt. Blev aldrig så bra det heller. hon tog det o så. men var ute o svävade lite. 

Men jag ska nog inte ha så höga krav iom de dåliga förutsättningar jag gav henne.. 


Pinnstigen gick inte heller så bra.. vi ska ta apporterna innan  vi lägger oss. det bara är så.. Blir att träna mer inne så hon fattar de betyder ligg och  inte tugg.. 


Sen vidare mot uppletande. det första hon gör är att börja tjabba och äga föremålet = mitt redan dåliga humör blir ännu sämre. Så jag tog henne helt enkelt o slängde in henne i buren när jag fick tag på henne. Tog ut sonic istället. Beter vi oss illa får vi inte träna. hmmf. (eller så hade det blitt misslyckat på grund av mitt humör.. )


Sen fick berra o sonic köra lite. Gick sådär. Det började spöregna. Sonic gillar inte regn och ja ni vet.. 


Sen ut med jarra igen. andas in andas ut. Och det gick bättre. hon kom med föremålen. och bollen som var ett av dom kastade vi en stund och hon fick ta den med sig till bilen. 


Sen gick vi in till mamma en stund för att torka. och då hade hon gjort mat till oss. Kanon bra efter  en nerkyld träning tycker jag så det tackar vi för:)


Vidare mot sökskogen efter det. Gick sådär för jarra. Jävla isabell gick o gömde sig medans jarra hade ett skick mot andra skogen så hon stack ju dit så klart.. men men blev lyckat efter och innan det så jag får väl va nöjd.


Väl hemma här fick de skinnet från kycklingen som mamma skurit bort så de blev nöjda..


Jarras lagade halsband kom idag också, eller rättare sagt jag hämtade det idag - Fintfint:) 

Fick även två tavlor av isabell i födelsedagspresent. lägger in en bild på dom:) 


Nu i veckan blir det stress som vanligt men lägger in vad som kommer så ni vet vart jag håller hus;)

Måndag: Avslutning för grundkursen

Tisdag: Tävlingslydnad 

Onsdag: agilitykurs

Torsdag: Ska till skåne

Fredag : Ledig

Lördag: Jarras första agilitytävling (inoff och utan slalom). Sonic tävlar km i agility. Sökträning

Söndag: Utställning Blekingemästaren för jarra


Ha Det fint:) 


 

Selen jag lånat av birgitta. Den sitter mkt bättre baktill än Jarras andra. Blir att införskaffa en storlek större:)



 

halsbandet:)

  

Tavlorna :)


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 13 oktober 2012 18:10

vi har inte prestrerat mö sen sist:P Men har idag vart med issa o kollat på hennes lydnads etta och jag känner mig taggad:) Dock har vi långt kvar för jag strävar efter stabilitet i alla moment. Som Helene sa nån gång, kan hunden sitt. Då kan hunden sitt i alla situationer.. 

Med andra ord. Varför bråska över lydnads ettan med halvdana poäng? jag vill va nöjd med vad vi kan. inte bara fixa det "precis" . Vilket verkar va många andras mål. 

Nä. Kan jarra platsliggning i 2 minuter, då fixar hon det 3 minuter osv.. kan jarra ligg i alla situationer då kan hon lägga sig i alla situationer också..  ni fattar va;) 

Det är en envis och käftig dam jag har. hon är grymt tuff när hon inte är i koppel. därför måsta jag vara så pass säker på hennes lydnad innan jag släpper henne lös helt enkelt. Det är väl inte direkt någon hemlighet att jarra fått göra lite som hon vill och fått vinning på det . 


Vi är anmäla till kbks brukskurs nu. ska bli spännande med lite nya vinklar och nya tips. 

Målet just nu är ställande under gång och behålla attityden i linförigheten. 

Ställande under gång har vi typ inte alls funkat i.  Jag hatar det momentet:P Vilket nog gör att jag drar mig för att träna det:P 


Hoppet och inkallningen är väl det som sitter fint. Läggandet är halvdant. platsliggningen sådär. fortsätta träna stadga. 


nu ska jag ut o köra lite;) tjotjing



Av Emmelie Karlsson-Rydell - 7 oktober 2012 19:29

                                                                                                                                                                                 

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards