wokita

Alla inlägg under april 2011

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 29 april 2011 13:19


Veckan har vart lugnt. Uppdaterade väl för typ nån dag sen. 

Igår chillade jag bara. Tog med pappas o deras hund Ginza (sonics dotter) hit till karlskrona. Hon tar stor plats i sängen kan man ju säga.. Hmm. Ananrs en mycket trevlig hund fast med något lågt självförtroende. :)


I helgen ska jag till tranås med faster. Hon ska tävla och behövde lite hjälp. Tyvärr är det bara klass 2.-3 så vi kan inte köra efterssom vi är i ettan. men ska bli kul o kolla :)


Men ha det så bra så skriver jag senare kanske:)


tjiiiing :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 27 april 2011 11:46

Igår hade vi grundkursen. Jag tycker det är roligt. Vill dock inte skriva för mkt om det. så :P


Idag har sonic o jag träning. Får se om slalom går bättre idag.. 

Funderar även på att ta med en gammal kudde o lägga under gungan så den inte smäller så mkt.. Läste det tipset i nån bok. hmm. 


Jag ska börja provjobba den 3je också. Kommer gå där som timmanställd och inhoppare lite då och då om dom vill ha kvar mig. Jätte roligt :)


Trodde jag skulle frysa ihjäl igår. Glömde tjocktröja till emmaboda -_-. hmm. 


Min solbränna värker fortfarande för övrigt. hm..


Annars är det nog inte mycket. HÄnder inte så mycket i mitt liv längre. All drama är borta och det är skönt. Hihi. Funderar på att åka till kälma imorgon o hjälpa issa flyttstäda. Men så jobbit utan bil o ta sig överallt:(



Måste dra nu hej så läng

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 26 april 2011 13:14

I helgen var vi i vetlanda och tävlade.. Jag blev något besviken på både mig och sonic. 

Sonic var inte på topp och det smittade av sig till mig också. Antar värmen tog hårdare än jag trodde och en löptik påverkade. Nya tag nästa tävling!


Han tvärvägrade balansen och gungan. Gungar har han ju inte gillat så värst innan heller men han har passerat om än något sakta och balansen kan jag inte minnas att han nånsin vägrat på. Menmen. Även hundar har väl sina dåliga dagar.


Första loppet gick som sagt åt ja, inte bra helt enkelt. Andra var hopp och det gick något bättre. Kände inte igen han i slalomen alls. Var precis som att han aldrig kört tidigare. Tog ut svängarna så jag blev tvungen o kalla in honom var gång.  (fick göra i alla loppen). 


Sista agillityn flög han nog en meter från gungan men landade perfekt så vi sprang vidare. Heh. Fick inga fel på det som tur var ( gungan ska slå ner i marken egentligen) Men efterssom han nuddade båda kontaktfälten så.. 

Hamnade på nionde plats iaf och det var väl helt okej. Fick tidsfel för slalomet annars hade vi hamnat högre.. Förlorade nog iaf en 15 sec där.. 


Annars var väl helgen bra. Va hos mamma i fredags på påskmiddag. Sen lördagen var vi o kollade när sillhövda mötte saxemara. Igår var det rätt lugnt också.. Påskmiddag hos pappa. 


Orkar väl inte skriva mkt mer nu. 


Tror det är grundurs idag och träning för sonic och mig på på onsdag.


Veckorna går fort nu.. Vart tar tiden vägen??


Vi hörs :) 


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 23 april 2011 18:19

Jag är den jag är, jag är tid och förgörare av världar. Jag omsluter din själ med min och jag svärtar ditt samvete och moral med små vackra ord jag viskar i ditt öra. Jag är den som vårdar och bygger upp, den som ger liv till drömmar och hopp - och jag är den som river ner murar. Jag förkastar kärlek och jag omsluter hat, ordning är mitt namn, kaos mitt efternamn. När du vaknar om natten kallsvettig och förfärad av dina innersta hemligheters mardrömmar, vet då att det är jag som har besökt dig. När du ser din käraste lämna dig, hör hur dennes ord låter som mina. När dina vänner lämnar dig, se mig i deras skugga. När dina nära dör runtomkring dig - vet, att då har jag varit där.När du undrar varför du har blivit övergiven av dina allierade, kom då ihåg handen som jag sträckte ut till dig. När du funderar kring livets svåra gåtor, kom då ihåg att jag erbjöd dig alla svaren. När du irrar omkring i mörkret och inte vet vad som finns två fotsteg framåt, minns du då lyktan som jag höll fram? Nej, den har du glömt.

När du står övergiven att sörja, minns då min hand på din axel. När demonerna bebor dig för all framtid, glöm då inte orden som jag gav till dig. Skulle du någonsin glömma vem jag är, tänd ett ljus och stirra dig blind mot det. Skulle du någonsin sluta tänka på hur jag kändes, lägg din hand över ljuset och kom ihåg värmen jag skänker, och smärtan du får.

När du har hädat alla gudar, kom då ihåg att jag fortfarande förlåter dig. När du har bett din sista bön, vet då att jag fortfarande kommer att döma dig. När du sonat för alla dina skulder, kom in på en kopp te, så ska jag visa dina synder. Skulle du någonsin falla, kom ihåg att jag kommer att fånga dig, men om du någonsin skulle stiga för högt - kom då ihåg att det är jag som får dig att falla.

Söker du mina svar, så ger jag dig inget. Vill du intet ha, då är du perfekt. Se dina människor i ögonen och stirra dig bortom deras tomma ögon och se deras själ, och du ska se att alla är precis lika fula som jag hela tiden har sagt.

När du frågar mig vem jag är, ställ dig själv samma fråga. När du undrar vad jag vill, betänk då dina egna innersta drömmar. När du undrar var jag kommer ifrån, sök då ditt eget ursprung. När du vill veta vart jag är på väg, se då framåt - för du är på väg rakt in i en återvändsgränd.

Jag är den jag är. Jag är tid, förgörare av världar. En pestsmittad kyrkråtta som svärtar ner allt jag tar vid och jag ångrar ingenting. Jag är ett orakel, en profet, jag är förstånd och vishet, men också mardröm och skräck.

Jag vill härska, jag vill kunna, jag vill att mina ögon ska öppnas och se. Jag ska titta ner över världen som är min och jag ska skänka den all min sympati innan jag river den isär. Jag ska bespotta varje människas nakna kropp och jag ska starta ett krig mellan änglar. Jag ska ta mig den plats som är min, och där ska jag sitta, stilla, till tiden intet är.

Jag kommer från en plats vi inte ser, jag är skapad i avgrund och avsky, i kärlek och lustar. Vill du se min härkomst, vill du se mitt hem? Slakta ett får, gör en pakt, öppna porten till det yttersta mörkret och jag skall visa dig var jag bor.

Jag ska segra, jag ska härska - min natur är att regera. När jorden spills med blod och kött från Himmelens här, först då ska jag ha sett mitt mål. När jag står ovanpå den högstes bröst och tvingar honom att dricka det blod som rinner istället för vatten - först då ska jag ha sett min plats.

Ty alla skall saltas med eld.

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 21 april 2011 10:11

   

 
Av Emmelie Karlsson-Rydell - 21 april 2011 09:54

Hellu. är ett tag sen man uppdaterat.. 

Grundkursen har ju startat och sonics träning är igång igen. plus utbildningen som är c,a varannan fredag :). Mycket hund nu och jag älskar det !


I veckan har jag inte gjort så mycket. Trimmade pappas hundar i måndags. hade grundkursen i tisdags samt en utvärdering av gruppen jag gått i med lerina, igår var sonic o jag på träning. (jätte duktig var han min gos) Idag blir det lugnt. Ska ha lite avslut av lernia gruppen och det kommer en att titta på lägenheten klockan fem. 


Fredag skulle vi egentligen till mormor men det verkar inte bli av då det kommer en utomstående som inte tål djur, och sonic tål ju inte dom. Och han är mer familj för mig än någon annan så jag vill hellre fira påsken med honom :).


På lördag bär det av till vetlanda för tävling. Blir duppellopp av både agilityn och hoppklassen så ska bli roligt. :)


Han var jätte duktig i nybro i helgen. Kom 11 av 33 i agility klassen och 10 av 29 i hopp klassen. :) hade inte klumpen sprungit med hade han nog kört banan bättre ;) Sen hälsade vi på hos mormor lite. Då dööög tydligen sonics sällskap. Sen slutade issas bil funka så  fick köra henne o matildus till kälma.  Har lite bilder från tävlingen jag kanske kan slänga in sen också. 


I måndags bogserade vi issas bil mellan nybro o emmaboda också. Det var mycket obehagligt. Hmmm..


Sen på söndag blir det jönköping och elmia med lite folk från käälma.


Den andra maj börjar min praktik sen också :).


Men vi hörs! :) 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 11 april 2011 10:29

Sitter här o letar jobb.. Finns inga idag heller typ.. ^^

Men man måste ju försöka i alla fall :). 

Kanske måste bort till min sån där handläggare på lernia nu och visa att jag inte hittat några jobb. Inte mkt mer o göra. hm. 

Sen hem o städa upp lite efter katterna som nu flyttat och ge manno klösbrödorna :) Och det där påskägget jag skulle ge hans katt stina från isabell. 


Sen bär det av till emmaboda för vår grundkurs startar idag. Ska bli spännande och roligt. Läste på om raserna vi har med i gruppen igår.. Är många arbetande raser vi tatt med. känns som svåra hundar men vi får väl se. Skenet kan bedra ;)


Annars är det inte mkt. Ska nog dra förbi Evita med tror jag. Rida lite :D


Helgen var väl lugn tycker jag. Minns inte vad jag gjorde i fredags? hmm.

Jooo städade gjorde jag. Typ :P

Sen lördagen var jag o hjälpte syster flytta i kalmar. Köra släp är inte min grej. Det går sakta likssom. Sen tog vi en öl med jönne i dom typ. Nice nice..


I veckan blir det mycket hund tror jag. Idag hålla i grundkursen, onsdag har sonic o jag vår tränings/tävlingsgrupp i agillity som startar igen (Wiiie) och fredag har vi utbildningen till allmänlydnadsinstruktör och på lördag startar vi första officiella tävlingen för i år :D.   


På tisdag kommer det en och kollar på lägenheten också. Hm. Hoppas hon dyker upp i tid denna gången -_-



Kanske uppdaterar senare. 


Ha det bra :)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 8 april 2011 15:16

What would I be without you? I don't have a clue,I think of you every minute, every second, that's true.
God sent you to me, like a gift from above,You are my angel, you are my love.
I want to be with you all the time,I am so happy that you are mine.
I hope that you and me will stick together,I hope that it will be you and me forever.
Cause I love you, I really do..  


Beejbie<3

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards