wokita

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

agilitytävling, fettförbränning, provspårning och harjäkel.

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 12 augusti 2013 17:55

Hej mina vänner, allt bra? Själv har jag en väldans bra dag idag. Men vi börjar väl med att berätta om gårdagens agilitytävling i kalmar.

Film kommer under sedan,. 


Jarra:

Skötte sig utmärkt.Tyvärr gav jag oss några fel. Hon gjorde ett pet på hinder innan a:et, sedan tänkte jag att du tränar i kontaktfält istället, ingen mening o köra järnet när det är pinnar vi är ute efter och det kan vi inte få om vi har fem fel. 

Jag gjorde ett korkat bakombyte på balansen så Jarra hoppade av. Får skylla mig själv, vi har inte tränat bakombyte vid balansen så hur ska hon kunna fatta det? Trodde väl vi körde kontaktfältsträning då i och med att jag inte var där jag borde.. Men nu har vi lärt oss att vi skall träna på det;)


I hoppklassen fick vi också 5 fel, på grund av att jag låg så långt efter, hon tvekar och jag trycker henne uppåt varpå hon hamnar lite fel oh får en rivning.  Doch är jag supernöjd för hinder nr 5 var ett bakåthopp på en liten raksträcka, och där hann vi faktiskt med utan disk, även om jag fick panikhandla men det är ju sånt som händer. 


Hon har tagit alla kontaktfälten (dock har jag ju då låtit oss ta tid på oss pga petet i början) och hon har haft riktigt bra slalomingångar. Hon var med mig och fokucerade på oss under hela banan och det är jag jätte nöjd med. 


Hon låg tio sekunder under referenstiden i båda loppen, och hur bra är inte det? trots då som sagt att vi tog det lugnt vid KFen.


Sonic:

Sonic har skött sig fantastiskt duktigt. han har kört sina första 2 felfria lopp i agilityklass 2. Tyvärr räkte inte tiden till för att få pinnar (var bara 2 pinnar per klass)

Men jag var supernöjd endå.

han var väldigt tagad, hade bra fart och tog slalom självständigt. Han flög av gungan liiite för tidigt enligt mig och sen hade vi lite misstolkning där innan balansen som ni ser på filmen, han tog en lov helt enkelt. 

Sen stannar han till vid hindret efter gungan och där kan jag kanske lite tycka att det var en vägran men jag pratade med domaren efter och hon var säker på sitt beslut, men även där hade vi ju lite problem med komunikationen den lille och jag. 

Men han har ju som sagt inte grundträningen som Jarra har och då blir det så ibland.:)


Här är filmen:

Observera mallens svans på a:et. den är väldigt nöjd^^



Jag är med andra ord väldigt nöjd efter vår helg.

Sonic hamnade på en 7 plats och en 3je plats. 

Jarra hamnade på en 7 plats och en 8 onde plats. 


4 lopp, ingen disk och prispallen i 3 av loppen. 

   



Idag har jag min lediga måndag, vi började den med att springa vår km. Första gången jag sprang med båda odjuren,  det gick faktiskt bra. Jag orkade nästan hela rundan och var inte helt död efter, kan dock bero på att värmen har lugnat sig lite nu. Skulle sprungit igår men var så trött efter tävling och jobbet så det fick faktiskt vänta. 

Skenbenen känns faktiskt bättre. Vet inte varför.  :)


Sen åkte jag o fixade lite på jobbet, Lämnade in lite lufttuber för påfyllning hos dykservis o lite. 


SEn for jag o spårade. 

Tänkte att idag skall jag prova att ha lina på henne. (spårar ju alltid i koppel)

Och jag måste säga att jag är så nöjd med henne! 

La nästan appelspår, 100 m vinkel 70 meter vinkel hundra meter.

Första vinkeln bokstavligen talat sög hon i sig spåret, gick som en klocka, fina markeringar trots högre gräs än hon är van vid, sista vinkeln ringade hon ett varv, undersökte och gick på igen,. Jag är skitnöjd!! 

Dock fick jag lära mig läxan att spåra med lina med malle = ha handskar.. 

Hon låg på bra och jag tror hon tyckte det var skönt att få arbeta självständigt utan att jag är där o petar om man säger. 

Jag är så nöjd med denna fantastiska roliga hund. !

             



Därefter t'nkte jag att jag ska jävla trötta ut dom idag så jag tog ut båda, satte dom , hämtade 6 föremål ut bilen, började gå ut o slänga sakerna lite diskret på åkern,, båda hundarna lösa fast kvarstannade.. Tro fasiken det ligger en gömd hare som kutar upp när jag går i närheten.. 


Sonic efter som en tok,men liten duktig malle sitter fint kvar. Kallar in henne och kampar, sonic vänder efter typ 5 meter som vanligt, men så duktig hon var min tjej   

Sonics uppfostran har vi likssom gett upp för åratal sedan. 

Körde lite uppletande så nu snarkar de små gott . 


       

*Leta*

   


Nu måste jag rusa, dags för instruktörsmöte tjoho! 



 
 
Izabelle

Izabelle

12 augusti 2013 21:55

Så kul att se mallar i agility! Snyggt slalom :)

http://mallinut.weebly.com

Emmelie Karlsson-Rydell

13 augusti 2013 09:14

Tackar , kör du också? :)

 
Erica

Erica

2 oktober 2013 12:02

Ni är så duktiga!

http://www.senapshund.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 10 augusti 2013 18:58

Hallå mina vänner, allt bra? Själv är jag trött som jag vet inte den..    DAgen började med kaos och lugnade sig sedan. Jag som tror att mitt liv hela tiden går på nån slags balans där jag först har mkt otur sen får väldigt mkt tur tror att det...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 9 augusti 2013 22:45

HEj mina vänner, hur är det med er? med mig är det bara fint. lite trött kanske men hon börjar ju bli sent så klockan :)   Sen sist har vi joggat. DEnna gången senare på kvällen och hundarna hängde med. Inte lika jobbigt men mina skenben gör så...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 6 augusti 2013 20:56

HEj mina vänner, hur är läget? Med mig är det fint känner mig lite hurtig, nöjd och glad. :)   DAgen idag började med lite halvmullet väder, kanon tänkte jag och planerade in spårande mellan gräsklippning och dropinen på jobbet.    Vid 10-1...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 5 augusti 2013 16:59

HEj mina vänner, haft en bra dag? Det har jag för det är ju min lediga måndag :)  Efterssom berras semester tar slut på onsdag så har vi haft en chill dag . Vi beslutade att faktisk ha en dag där vi badar med hundarna vid vattnet. DEt har varit lug...

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 4 augusti 2013 21:13

Hej mina vänner, allt bra? Själv är jag halv okej. HAft tillbaka yrseln nu igen. Så segt o drygt. Har inte varit så pang på, men en dåsighet i huvudet. Inte så jag behövt sätta mig på golvet eller så, men så man får tänka på vissa rörelser.  Bad ...

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards