wokita

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 31 oktober 2011 12:24

Hejhej. Idag är det måndag och min ledighet har börjat. ^^ Mjaa jobbsök står väl på schemat också.. Samt en timmes promenad för mig och berra utan hund. Vågar inte dra med Jarra på det ännu. Och hon får träna på att va ensamhemma. Givetvis med sin love of the life sonic... 


Annars har jag väl inte mycket och skriva. Har haft en kanon trevlig helg. Med all liv och rörelse. Kan tänka mig det blir liknande nästa helg med då berra, jag,issa,johnny och mamma ska på maskerad (är lite seriösare med mat och så) Kommer nog inte stanna allt för länge, (12 kanske) Då jag har utbildningar både lördag och söndag. 


Glömde ju nämna 2 saker om helgen^^


Den festen vi var på i lördags,hon har en liten chihuahua, som var liiite bitchig (hennes teritorium så klart) OCh jarra fattade typ inte va den va för nåt^^ Den va liten, konstig och morrade. ^^ 


Sen måste jag ju få skrytA lite! 

När vi skulle ut och kissa hundarna, mötte vi en kille i dörren och han sa : Jag känner igen dig sen 6 år tillbaka kanske.. 

jaha tänkte jag, då har jag väl gjort nåt dumt som vanligt efterssom han minns det.. 

MEn icke! Då visade det sig att han fick stryk av ett gäng blöjnazister och jag hade stoppat det. -det hade tydligen varit ganska allvarligt. 


Det var ju roligt att höra att han mindes det:D. (mitt kassa minne förvränger ju allt efter 2-3 minuter tyvärr. ) Så jag blev såhär stolt och mallig över vilken bra människa jag är.. ^^ 


nu ska jag inte hänga här mer:P tudeloo


(duktig pojkvän gav mig rosor på vår egenpåhittade månadsdag )

 

Sonic och jag början av kvällen :)

 

Precis färdiga att åka och fixa till festen:)


Sonic protesterar mot sin klädsel..   


 

pojkvän när vi kommit dit:)

 

pojkvän och jag , blev nöjd med sminket men det rann så förbannat.. 

 

Jarra dom tio sekunderna hon hade mössan på^^

 

min tvilling

'''''''

jag tvilling(som jarra äter på) och babyboy. 



   

matilda-babygirl


 

babyboy och pia:)

 

andreas i mitten, mia och gabbes pojkvän 

 

chips med spindlar. pojkvän åt en nästan.. 

 

Emelie berg och pia:)

 

Lina,hon var också nykter :)

 

Detta är precis innan vi skulle åka, folket har bytts ut:P Jimmys tjej närmst, johnny och andreas:)

''

jimmy mia och dp:)








   

såhär ser man nykter ut efter en för mig lång kväll.. Tur man inte drack, det hade vart förödande:P


 

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 30 oktober 2011 22:01

Tjohoo. Idag får det bli ett långt inlägg varvat med lite bilder:)


I fredags hade vi lite instruktörsmöte på nöjeshuset i Emmaboda, åt buffe och hade kanon trevligt. Finns inte mycket att säga där, åkte hem runt 10 tiden kanske. Vi fick sitta i konferansrummet så kunde ha dörren stängd så man slapp allt liv och musik :P Var trubadur kväll så var mycket folk tror jag. Personligen är jag inte mycket för ställen med högljudnivå. Är nog för gammal för sånt. :P

Tror jag somnade snabbt sen på kvällen, trött som en gris...


Sen bar det iväg till åbyholm och hjälpa min faster på en medeltidsmarknad dom har i byn varje år, jag och ture (ponnyn) gick runt med barn på en bana. (vi blev så tajta^^) Ture var konstig och otäck tyckte Jarrra. 

Sonic och jarra fick vara i Ullas bur. Så ture och jag satt och käkade gräs en stund en liten bit ifrån. Det var helt okej då behövde man inte skälla.. Emmes kompisar Jarras kompisar typ:P. 

Är mycket nöjd med Jarra och Sonics beteende. Lite skällande först på ture och sen korkad dalmatinägare. (Vi stod och pratade innan han och jag om att ingen ska komma nära för jarra får lite miljöträning, och buren skall vara trygg, han instämmer och är så duktig på hundar. Sen tycker han att hans dalmatiner ska hälsa!! Att folk inte kan lyssna? )


Bilder på medeltidsmarknaden:

                           

                                                           


Råkade göra allt i normalstorlek.. Var inte meningen.. 


Menmen. Sen bar det av till Kalmar och göra sig i ordning till maskeradfesten. Jag är nöjd med min sminkning och berras med (lägger inte in bilder på det nu för det är så komplicerat när man passerat en maxgräns typ. )

Sen kör vi bort till smedby. Hundarna fick vara med medans vi gjorde i ordning och så, sen fick dom vara i bilen en stund sen tyckte jag det var för kallt så dom fick sova på marias dotters rum istället:) Jarra var jätte duktig, kissade direkt när vi gick ut med henne och så. 


Blev lite förvånnad över all drama på festen igår.. Medelåldern måste ändå vart 27-28 år och jag förväntade mig lugnt chillande. Men icke. Vet inte riktigt vad som hände men en blev jättearg och kom in till oss i vardagsrummet och började skrika massa om sverige och invandrare och massa. (jävla tur hundarna inte var med, sonic hade inte accepterat ett sådant beteende i närheten av mig) Menmen, dom gick hem sen. Och då blev en annan för full och fick åka hem också. Sen tror jag någon bråkade med sin pojkvän och där åkte 5 till hem. Allting detta innan klockan 11.  Jag som tänkte jag skulle åka tidigt för jag skulle upp så tidigt imorgon. Roligaste komentaren fick jag av *nämner inga namn*


hon: Emme var är mina cigg dom låg i jackan o du hade den ute innan.

Jag: vet inte jag har inte tatt dom. men det ligger en tändare i bröstfickan.. 


hon fortsätte fråga vart dom är (inte argt eller så utan lite mer efter^^)

Jag säger att berra har cigg du får ta en av han så länge :)

3 minuter kommer glad person tillbaka med komentaren: Men emme, varför sa du inte att jag hade din jacka på mig??


Det var nog kvällens och man är bra dragen. ^^Sen fick personen iofs åka hem och nana. ^^


Sen kom johnny och några till lite senare, för dom hade vart på MMAgalan i oskarshamn. Fast då drog vi typ för jag orkar inte köra så mycket senare, är ju 8 mil och man ska sitta pigg och uppmärksam hela tiden, Berra va vaken och höll mig sällskap i alla fall. :)


Söndag:

Idag var det lydnadstävlingar i linnefors. Jag stod brevid domaren och skrev det hon sa. Jag må säga att det var både roligt och lärorikt! Verkar som jag hade tur med domare också för dom andra sa att det var så svårt och så vidare och att dom pratat hela tiden, men jag fick ställa frågor och så så det var jätte bra :) Kul att se en del man känner till som var med också:) Roligt! Blev lite sugen på att träna upp sonic till LK1^^ Men vi får se, ska ju vara med i tävlingsträningsgruppen i vinter i alla fall. :)

Berra följde tyvärr inte med, han var ju sminkad igår och hans ögon gillade inte det^^ Han fick stanna hemma halvblind med hundarna iställe. 


Blev så lurad på vägen hem med.. Klockan i bilen är ju inte omställd, så när jag kommit till vissefjärda ringer pappa om hockyn. Då var ju klockan bara halv 4 så jag hann dit^^ Var roligt och sen nybro spela BRA för en gångs skull. (visserligen bara tredje perioden, men ändå)


Sen åkte jag till mormor och morfar en runda efter och tog en fika sen körde jag hem :) 


Varit en trevlig helg trots mycket körande. 

Är bara besviken över att så många drog så tidigt när jag ändå körde 16 mil^^


Tjoho på er :)


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 25 oktober 2011 22:19

Var på den fria träningen med bruks idag, Tränade lite agility med sonic och inkallning och fotgående med jarra .


Sonic: Tog inte säcken på första försöket, Satte honom plats framför sen gick o öppnade, gick bra då, så kommer nog fortsätta öppna upp då och då för att inte falla bakåt igen :)  Slalom var konstig idag.. bara 4a pinnar:P Inte kört det på länge och aldrig i bana. 

Att träna på till nästa gång får bli (säcken som vanligt) Och att få honom att gå ut mer åt kanterna. Hoppas på att Henrik kan hålla nån helgkurs i vinter för han är väldigt duktig i sin handling, tror det kan vara mkt lärorikt:)

Annars var det inte mkt heller. Dom skällde i början som de rabiata odjur dom är. Så satte jarra i bilen efter kissningen så det blev lite tyst:P


Jarra: Hon gjorde mig både nöjd och missnöjd idag.. hon börjar reagera mer och mer på barn. Skäller och hoppar mot dom. Skall se om jag kan läsa mig till nån info hur jag kan försöka träna bort det. Hon måste kunna funka med barn även om det inte är några i vår närhet. Körde ett par inkallningar med henne. Bestämt mig för att inte använda kamptrasan i det momentet mer då jag känner att det blir för uppspelt, bättre att ge något ätbart, hört det ska vara mer lugnande. Dessutom hade man kunnat lura ut henne från ett stup med en korvbit så..Matmonster:P


Hon gjorde mig mkt posetivt överaskad ( Liter ju på henne att hon stannar hos mig, kanske inte borde göra men ändå..) Jag hade henne lös och körde lite grunder till "fot" då springer en annan hund en bit ifrån och skall hämta apport, jarra börjar rusa dit så klart, OCH HÖR OCH HÄPNA! TJEJAN VÄNDE OCH KOM TILL MIG DIREKT:D:D:D 

Så hon är förlåten för sina utfall mot barn. Menmen. 


Nu har pojkvän tänt ljus, satt fram popcorn,smothies och peparkakor å filmen står å väntar, så bäst o stänga ner nu. Tjotjing:)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 23 oktober 2011 14:16

Tänkte skriva lite om kmet, orkade inte igår. 


Var inte så många som var med så man fick 2 försök på sig, large började sen medium. Jag var först i medium. 


Första hopp.. Allt gick så helvetes satans jävla bra. Fint flyt genom hela banan, inte tvekande till nånting, (vad jag noterade i alla fall..) hinder 18 och näst sista hinder skall han in i en sista kort tunnel och jag handlar han fel, och han tog lången brevid istället.... Mitt hjärta brast.. Disk och sen hopp ut. Så jävla tråkigt när man kör det perfekta loppet sen bara blä... 

Men är nöjd ändå:)


Andra hopp körde vi felfria (fast jag förtjänade 5 fel för han spånade ut från banan, men domaren var snäll:P) Var inget speciellt där.. Gjorde vad han skulle. Va inget slalom med så fick inga tidsfel:P. Gungan tog han utan problem, han har börjat lita på att jag säger till när han ska bromsa. Säcken nemas problemas heller så de va kul :)


I första agilityn diskade vi oss på 2 hindret.. båda gångerna.. :P Jag vinklade honom så han fick rakt spår till balansen som råkar va the love off his life typ..


Men jag är nöjd...han tog alla hinder, tvekade inte och bara körde på. Han tog oss till en tredjeplats trots disk på 3 av 4 lopp. 


Sonics moster påpekade även att "hur svårt kan det va??) Tror hon fick äta upp sina ord.. 


Efter fick Jarra leka med en Flattevalp i sin ålder som heter Kira, och det va så klart dunderkul :)


Bilderna las in på fb så ni får kolla där:P


Tjotjing

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 20 oktober 2011 20:42

Iag blir det inget längre inlägg. ÄR så hungrig. 


Vi har vart iväg på bruks idag och kört igenom sonic en extra gång innan Km på lördag:) Han känns rätt bra. Men har börjat slarva en anings med kontaktfälten på balansen, så får ha i åtanke att hindra han hoppa av tidigare.

Gungar tar han rätt bra nu. Förlorar ett par sekunder, men det gör ingenting för han har kommit en så bra bit på vägen gällande den :)


Annars var det väl inget nämdevärt.. Slalom går sådär, bättre på träning än tävling kan jag tänka mig.. Ska försöka stoppa upp honom där men är osäkert om jag hinner. :P


Jarra fick fortsätta inkallningen och träna ligg. La till komando ord idag i alla fall, Men det är nog ändå tack vara att jag lägger handen i backen hon lägger sig kan jag tänka mig.

inkallningen är så himla roligt för då får man jaga matte/husse och dessutom får man beröm! ^^


Dock bli hon något stressad av att se sonic köra. Vet inte riktigt hur jag ska avleda det. Hon har ju inga problem när jag avrt på kurs och hon fått vara uppbunden och ligga själv och kolla. MEn hon blir lätt svartsjuk när lilleman får all uppmärksamhet så det handlar nog om det tyvärr :( Får se hur jag löser det.

Kanske berra kan köra med sonic och jag aktivera hene på nåt vis, eller om man slänger lite godis så hon får leta medans vi kör kanske. Får se:)


Annars är läget lugnt. 2 helger till sen lär jag bli ganska uppbokad.


Håll tummarna för lördag nu hörnini!!


Slänger in lite halvkassa bilder från träningen idag:P


   staaaanna..   wiho   hopp:)   slalom   pojkvän kan med :D   nån kommer bli upprörd över att jag la ut dessa!!^^   ^^    sooonic:)

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 19 oktober 2011 11:58

Hejhej, Idag är det avslutning på fortsättningskursen. Ska bli ganska skönt på ett sätt (hockey går på onsdagar:P) Men tråkigt på ett annat. 


Vi har gjort lite planering med bland annat tipspromenad i (men hundfrågor så klart)

Ska ha lite rallylydnadsskyltar med. och lite smått och gott:)

Ska även ha tre "påsar" med för dom okända föremål(har tänkt mig två enkla= en apportbock och såna tandborstar man har på fingret, sen det svåra och otippade antingen ett hästbett eller ett "äckel")


Blir nog skojsigt! 

Tar bara med sonic idag, tänkte han ska få träna lite agility till Kmet ^^ 

Jarra får hänga med berra en stund på jobbet (tydligen det enda stället hon kan ligga tyst och snällt en hel dag) Sen ska han till sina föräldrar och övningsköra :)


Ska även hämta ut berras o mina maskerad kläder idag (Är bjudna på maskerad fest både den 29onde och 5e)  Kommer nog inte stanna så länge dock då jag har utbildningar både dagarna innan och efter dom datumen. Nyktert får det bli med iom körning dit och hem. Har maskerad dräkter till hundarna också hihi. Jarra ska ha en tröja med skelett och sonic ska va jävul. Dom lär ha dräkterna typ 5 minuter om jag känner mig själv rätt.


Men men nu ska jag gå och äta lite samt packA grejerna till kursen :)


tudeloo

Av Emmelie Karlsson-Rydell - 18 oktober 2011 19:26

Provade se om jarra var sugen på att lära sig "ligg" idag. Det var roligt tyckte hon. Och jösses vad hon fattar snabbt! så himla roligt är det :)


Körde på vänta ut henne tekniken.  Första gången 3 minuter ungefär, klickade på en gång. Sa ingenting utan höll bara handen stängd på golvet med skinka i, hon tänkte försökte en stund få ut det som var i handen och slicka lite på den, sen blev det lite tråkigt och då la hon sig helt enkelt bara ner. Klick direkt och belöning. 


Andra försöket tog det kanske en minut ungefär och direkt klick. Sen fattade hon på en gång stumpan :) Duktig tjeja ! 


Körde några gånger sen får det va. Får inte bli tråkigt ju! 


Sonic fick köra ett slalom mellan bena, börjar gå bättre. Han är fortfarande för snabb och för långt framför men det tar väl sig det med. 


Ang Valpkursen så blir den inte av försen till hösten. Mejlade och hörde vad kriterierna för att börja fortsättningskursen var i stället. Dom trodde den skulle starta i mars och då är jarra redan 9 månader och kan förmodligen dom moment man gör i valpkursen. Men vi får se vad som händer. :)


nu kom stolt pojkvän ut och sa jag kunde också få henne att göra ligg. Mycket riktigt. Varsitt ben ligger dom o tuggar på.. Duktig..... ^^


En olycka har hänt inne idag, annars går det rätt okej. Man står ut i alla fall ^^


här kommer filmen: (det går sakta men säkert)


Av Emmelie Karlsson-Rydell - 18 oktober 2011 14:04

  Skall se om inlägget läggs in på min hemsida :)

Gästbok:)

Tidigare år

Senaste inläggen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Agility

Agility

Agility träning


Ovido - Quiz & Flashcards